تبریز؛

رسالت مراکز آموزش عالی مناطق آزاد محقق نشده است

دبير شوراي راهبردي آموزش عالي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد کشور گفت: رسالت مراکز آموزش عالی مناطق آزاد محقق نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ امانی ضمن انتقاد از عدم تحقق اهداف تعیین شده برای پردیس ها و مراکز آموزش عالی در مناطق آزاد، گفت: فعالیت های علمی بین المللی رسالت اصلی پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی مناطق آزاد است که تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: هر یک از مناطق آزاد در ایران مزیتی های ویژه‌ای دارند و بر اساس سیاست های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، اجرای فعالیت های بین المللی از جمله جذب دانشجوی خارجی، جذب دانشجویان ایرانی از دانشگاه های خارجی به دانشگاه های داخل، حضور اساتید خارجی و تدریس به زبان انگلیسی به صورت جدی پیگیری می شود.

امانی دسترسی کم هزینه و آسان به کشورهای خارجی و همچنین دسترسی از سرزمین اصلی به منطقه آزاد ارس را نقطه قوت ارس برای توسعه فعالیت های آموزش عالی عنوان کرد و گفت: با توجه به همسایگی ارس با آذربایجان، ارمنستان و نخجوان، و نزدیکی به ترکیه و کشورهای حوزه قفقاز و همچنین وجود پردیس های بین المللی دانشگاه های معتبر کشور در این منطقه، ظرفیت های لازم برای تبدیل ارس به مرکز قدرتمند علمی و تحقیقاتی کشور وجود دارد.

دبير شوراي راهبردي آموزش عالي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد کشور با تاکید بر لزوم بهره مندی از موقعیت جغرافیایی و قوانین آسان مناطق آزاد برای انجام فعالیت های علمی، ارس را منطقه ای مستعد برای جذب شعبه دانشگاه های خارجی و تعامل مشترک علمی توصیف کرد و گفت: فعالیت های مناطق آزاد در مقایسه با سایر مناطق کشور باید باکیفیت بهتر و با شیوه های نوین باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مانعی پیش روی جذب دانشجوی خارجی وجود دارد، گفت: با استعلام این موضوع از سوی دبیر شورای عالی مناطق آزاد مشخص شد هیچ مشکلی در زمینه جذب دانشجوی خارجی برای مراکز آموزشی بین المللی وجود ندارد و می بایست تاکنون دانشجویان خارجی جذب شده و فعالیت های علمی بین المللی در این مراکز انجام می شد.

امانی نگرش مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به فعالیت و ارتقاء مراکز آموزشی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و سیاست های علمی و اقتصادی دانست.

وی با بیان اینکه سطح علمی دانشگاه‌ها و دستاوردهای علمی ایران در منطقه بی نظیر است، جلوگیری از خروج ایرانیان و جذب دانشجوی خارجی را سیاست اصلی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در حوزه آموزش عالی عنوان کرد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.