آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی تاکید کردند:عربستان سعودی دارای حکومت قبیله‌ای است، شاهزادگان ثروت‌های کلانی را ذخیره کرده‌اند ولی آزادی و حقوق بشر آنها صفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اظهار کردند: کسی که سه صفت تقوا در خلق و خو، کرم در طبیعت و بردباری و گذشت در اخلاق را داشته باشد، دوستان وی افزایش پیدا می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسائل اخلاقی اسلام مهم است،‌ گفتند: این مسائل را باید بیاموزیم و برای مردم بیان کنیم تا بدانند هزار و 400 سال پیش آیینی ارائه شده که در اولویت آن دوستیابی است تا دشمنی‌ها به دوستی‌ها تبدیل شود.

ایشان خاطرنشان کردند: کشور عربستان سعودی دارای حکومت قبیله‌ای است، شاهزادگان منصب‌ها و منابع اقتصادی را دست به دست می‌کنند، ثروت‌های کلانی را ذخیره کرده‌اند ولی آزادی و حقوق بشر آنها صفر است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه دادند: 47 نفر از جمله عالم بی‌گناه آیت‌الله النمر را در یک روز سر می‌برند و بدنش را به دار می‌آویزند، از سویی دیگر به کشور یمن حمله کرده‌اند باید از آنها سئوال شود آیا شما متولی و ولی مردم یمن هستید،‌ مردم یمن به شما حمله کردند، به چه دلیل این اقدامات را انجام می‌دهید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کردند: در دنیایی که تمام مسائل انسانی محکوم دلارهای نفتی باشد، عقب‌مانده‌ترین دوران بشر از نظر اخلاقی و انسانی است، این افراد هیچ قانونی را به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۳ دی ۱۳۹۴
چرا ما كه ملت با تمدن هستيم نبايد يك سرى قوانين را در مورد زنان تغيير دهيم وبه حقوق زنان ارزش بيشترى قائل شويم كه با آنها تفاوت زيادى پرداخت كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۴
اصلا میدونن حقوق بشر چیست خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۴
100 درجه زير صفر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۴
100 درجه زير صفر است