شهرکرد؛

اولويت دادن به نماز باعث گره گشايی امور می شود

استاندار چهارمحال و بختياری در پیامی به اجلاس استانی نماز تأکید کرد: اولويت دادن به نماز باعث گره گشايی امور می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختياری به مناسبت برگزاری اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز، ادارات و تعالی فرهنگی» در شهرکرد، پیامی صادر کرد.

در پیام قاسم سلیمانی آمده است:

تبليغ، ترويج و توسعه نماز در جامعه بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري بيانگر اهميت جايگاه نماز در سطح كلان جامعه است.

وظيفه حكومت اسلامي آماده‌سازي زمينه اقامه نماز است و در كنار آن تبليغ و توسعه فرهنگ نماز در اقامه آن، نقش بسزايي دارد.

اقامه نماز نماد عملي حاكميت ديني است كه به بر پا داشتن نماز و ترويج معروف ها و پرهيز از زشتي‌ها و پليدي‌ها منتهي مي شود.

نمازهايي كه با حضور قلب همراه است، گره‌ها را باز مي‌كند و چنانچه نماز در اولويت كارها قرار گيرد، در تمام امور گره‌گشايي مي‌شود و همه بايد از صبر و نماز در تمام شئون زندگي بهره‌گيري كنيم.

نماز انسان را از دسترسي به شيطان دور مي‌كند. فردي كه نماز مي‌خواند، انساني است كه به اوج رسيده و به ملكوت متصل مي‌شود و خداوند چشم ‌روشني‌ها و روزي معنوي خود را به او عطا مي‌كند.

در اجلاس نماز نيز بايد نشست تخصصي براي خانواده‌ها و آموزش احكام نماز، از مهم‌ترين اهداف باشد تا با زمينه‌سازی و فرهنگ سازي به اين فريضه الهي توجه ويژه‌اي شود.

گفتنی است: در آستانه بیست و چهارمین دوره اجلاس سراسری نماز، اجلاسیه استانی نماز چهارمحال و بختیاری از ساعت 9 صبح امروز سه شنبه 23 دی ماه در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد آغاز شد.

در این آیین از فعالان اقامه نماز و بخش زکات استان تجلیل می شود.

همزمان با برگزاری این اجلاس، نمایشگاه «معراج» با موضوع فعالیت ها و ظرفیت های فرهنگی، معارفی و اجرایی ادارات و نهادهای چهارمحال و بختیاری در برپایی نماز هم روز گذشته در شهرکرد گشایش یافت.

بیست و چهارمین دوره اجلاس سراسری نماز 6 بهمن ماه در قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نماز ، ادارات ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.