سرپرست اداره آمار و فناوری اطلاعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ؛ داشبورد دارویی و یکپارچه سازی سامانه دارویی دانشگاه های منطقه 8 معاونت های غذا و دارو(قطب هشتم) تا پایان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فهیمه عباسی گفت: قطب منطقه 8 معاونت های غذا و دارو متشکل از دانشگاه های اهواز، لرستان، آبادان، دزفول، شوشتر و بهبهان است که با تشکیل این کارگروه مقرر شد تمامی بیمارستان های استان خوزستان تا پایان اسفند از طریق داشبورد دارویی به صورت آنلاین در دسترس مدیران ارشد دانشگاه قرار گیرد.

عباسی افزود: یکپارچه سازی عملیات سفارش و خرید دارو توسط بیمارستان ها از شرکت های پخش دارو که در حال حاضر این عملیات توسط بیمارستان های شهرستان ها به صورت پراکنده، موردی و در برخی از شهرستان ها اصلا انجام نمی شد. بدین منظور سبد دارویی خرید از شرکت های پخش دارو به صورت متمرکز ایجاد می شود.

وی بیان کرد: دراین نشست مقرر شد اطلاعات بیماران مصرف کننده داروهای خاص و مواد مخدر در بین کلیه دانشگاه های قطب از طریق سامانه دارو به منظور رفاه حال بیماران در سراسر استان خوزستان و لرستان به هم متصل شود.

سرپرست اداره آمار و فناوری اطلاعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین گفت: تدوین و اجرای پروتکل امنیتی اختصاصی وب سرویس های دانشگاه و دانشکده های منطقه 8  معاونت های غذا و دارو که از این پس تمامی شرکت های طرف قرارداد برای ارائه خدمات نرم افزاری مکلف به پیاده سازی آن در طراحی نرم افزارهای خود می شوند از دیگر مصوبه های این نشست است.

عباسی در پایان گفت: به منظور بهره برداری کامل و بهینه از تمامی امکانات سامانه مدیریت توزیع دارو و مواد مخدر ، کارگاه آموزشی برای مسوولان فناوری اطلاعات و کارشناسان دارویی معاونت های غذا و داروی قطب برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.