6 ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال اعتبار برای اشتغالزايی در روستای شیخ شبان، کانون خاتم کاری ایران در استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ روستای شیخ شبان یکی از قطب های اصلی رشته خاتم کاری به عنوان یکی از زیباترین هنرها و صنایع دستی در کشور است.

فرماندار شهرستان بن، از اختصاص 6 ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال براي اشتغالزايي در روستاي شيخ شبان خبر داد و گفت: از مجموع اين اعتبارات ۵ ميليارد ريال برای توسعه هنر خاتم كاري و يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال نیز براي حمايت از مشاغل خانگي بانوان هزينه مي شود.

كمال اكبريان افزود: ۵ ميليارد ريال از اين میزان از محل اعتبارات بنياد علوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و مابقي نيز از محل اعتبارات اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگری تأمين خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روستای شيخ شبان بيش از ۴۰۰ نفر به هنر خاتم كاری آشنا هستند اظهار داشت: مشكل اصلي توسعه خاتم كاری در این روستا خريد تجهيزات و مواد اوليه است كه با اعتبارات تخصيص يافته، این موانع برطرف می شود.

روستای سادات نشین شیخ شبان از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري است كه در فاصله 39 كيلومتري شمال غربي مركز استان (شهركرد) و در حاشيه جنوبی رودخانه زاينده ‌رود واقع شده است.

این روستا، به جهت وجود بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع)، تربیت علماء و مبلغان دینی، و توانمندی هنرمندان صنایع دستی این روستا در زمینه هنرهای خاتم کاری، قلم زنی و کاشی کاری معرق، دارای شهرت می باشد.

روستای شیخ شبان همچنین با تقدیم 83 شهید به انقلاب اسلامی، روستای نمونه ایثارگری کشور است که سومین یادواره شهدای این روستا، اردیبهشت ماه امسال با پیام مقام معظم رهبری برگزار شد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.