استاندار کرمان پیش از ظهر امروز در سفر به شهرستان رفسنجان ضمن بازدید از روند بازسازی خانه حاج آقا علی چندین پروژه را در این شهرستان افتتاح می کند

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان به محض ورود به شهرستان رفسنجان مورد استقبال فرماندار و مسئولین شهرستانی قرار گرفت و در ابتدای سفر خود به رفسنجان از روند بازسازی بزرگترین خانه خشتی دنیا بازدید کرد

استاندار طی بازدید از خانه حاج آقا علی گفت: خوشبختانه بازسازی این بنا سرعت خوبی دارد و طبق برنامه زمان بندی در حال اجرا است.

استاندار گرفت: طبق برآورد صورت گرفته قرار بود این پروژه در مهر ماه به بهره برداری برسد اما به دلیل حجم بالای کار تا خرداد ماه به طول می انجامد.

وی افزود: تاسیسات لازم در این خانه در حال طراحی و اجراست و این خانه پس از بازسازی یکی از مراکز اقامتگاهی سنتی و تاریخی چهار ستاره خواهد شد که می تواند مرکز جهانگردی باشد و به ثبت جهانی برسدو این مهم با کمک مردم منطقه میسر خواهد بود و سود دهی آن برای همین مردم است چرا که هر گردشگربرای 12 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند.

در ادامه این بازدید غلامرضا سرایداری مدیرعامل شرکت توسعه و عمران موقوفات استان کرمان با تاکید بر اینکه تا کنون پروژه 55درصد پیشرفت فیزیکی داشته بیان داشت: کار تاسیسات برق شروع و تاسیسات گازی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: از 110 اتاق این مجموعه، 36 اتاق برای سوئیت استفاده می شود و مابقی برای شربتخانه، تاسیسات و ...می باشد، که تا کنون برای 90 الی 110 نفر شغل ایجاد شده و کار بدون حتی یک روز تعطیلی در حال اجراست.

سرایداری گفت:20 میلیارد تومان برآورد هزینه این پروژه می باشد و کل مجموعه تا خرداد یا تیر ماه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خانه حاج آقا علی مشابه باغ عامری در کاشان است، افزود: در این خانه برای خواب 500 نفر پیش بینی شده است.

این سومین بازدید استاندار از زمان اجرای پروژه بازسازی خانه حاج آقا علی می باشد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.