ارائه تسهیلات تا سقف 5 میلیارد ریال برای 80 درصد طرح‌های فناورانه

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه تسهیلات با سود کم تا سقف 5 میلیارد ریال برای80 درصد طرح‌های فناورانه و نوآورانه خبر داد.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای حمایت از ایده‌های نوآورانه اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اجرایی کردن فعالیت بازار دارایی فکری در برقراری ارتباط اولیه بین نوآوران و سرمایه گذاران حمایت‌هایی را از قبیل ارائه تسهیلات با سود کم تا سقف 5 میلیارد ریال برای 80 درصد طرح در نظر گرفته است و این تسهیلات تا کنون به دو طرح نوآورانه در فستیوال بازار دارایی فکری ارائه شده است. 

وی در ادامه افزود: رشد علمی ایران به سرعت در حال رشد و افزایش است اما متاسفانه در کنار این جایگاه در زمینه فناوری ضعیف عمل کرده‌ایم به طوری که در زمینه فناوری جایگاه 120 و در بحث اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه 104 را در بین 142 کشور دنیا داشته‌ایم. 

دلیری تصریح کرد: در کشور علم تولید می‌شود اما تبدیل آن به فناوری صورت نمی‌گیرد، ارتباط بین تولید کنندگان علم دانشگاهی با صنعتگر در کشور برقرار نیست و شاید یکی از عوامل ضعف در حوزه فناوری نیز همین مقوله باشد.  

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: نه صنعت دانشگاه را قبول دارد و نه دانشگاه به صنعت اهمیت می‌دهد و ضعف در حوزه فناوری در این چند سال به خوبی این امر را نشان می‌دهد. کشورهایی همچون فنلاند،‌ سوئد که در تولید علم از ما عقب هستند به لحاظ فناوری جلوتر از ایران بوده‌اند زیرا توانسته‌اند از کمترین تولیدات علمی خود خروجی خوبی دریافت کنند. 

وی بیان کرد: در مقایسه‌ای که سال 2000 تا 2012 انجام شد جایگاه جهانی ایران از رتبه 95 به 94 در بحث فناوری رشد داشته و فقط در این سال‌ها یک پله در مبحث فناوری ارتقا داشته‌ایم، در صورتی که در این مدت کشورهای منطقه و کشورهایی که در تولید علم با ما فاصله دارند در زمینه فناوری رشد خوبی داشته‌اند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار