مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته برنامه ریزی گفت: رقابت پذیری و بقای سازمان ها در عصر دانایی و انفجار اطلاعات به داشتن نیروی انسانی کارآمد و توانمند در رده های مختلف شغلی بستگی دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کریمی فر برنامه ریزی منابع انسانی را ابزاری مطمئن برای هدایت هوشمندانه سازمان خواندو گفت : به منظور توانمند سازی و ارتقای دانش ،تخصص و مهارت های حرفه ای کارکنان ستادی آزمون تخصصی صلاحیت حرفه ای مدیران ستادی از منابع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند درسی ملی در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد .

وی افزود : افزایش پیچیدگی و تغییر در محیط های کاری، تغییر ترکیب نیروی کاری و جهانی شدن سبب خواهد شد تا برنامه ریزی نیروی انسانی در آینده به وظیفه خطیرتری مبدل شود .

کریمی فر بر ضرورت برنامه ریزی اشاره کرد و گفت : فقط با برنامه ریزی ، تعیین اهداف و روشهای دستیابی به اهداف است که می توان در جهتی صحیح حرکت نمود و دستیابی به اهداف و سیاست های سازمانی را ارتقاء داد .

وی افزود: برنامه ریزی اصولاً یک نگرش و راه زندگی است که متضمن تعهد به عمل بر مبنای اندیشه و تفکر آینده نگر بوده و بخشی انفکاک ناپذیر از زندگی انسانهاست .

کریمی فر در ادامه ماموریت سازمانی ، استراتژی، تحلیل استراتژیک ، اهداف بلند مدت ، برنامه ریزی تلفیقی، برآوردهای مالی و خلاصه اجرایی را از جمله عناصر برنامه ریزی در سازمان ها برشمرد و افزود : مهم ترین نقش برنامه ریز، تمرکز همه فعالیت های برنامه ریزی روی جهت گیری کلی سازمان مورد نظر از مبدا به مقصد نهایی است.

وی در ادامه به برگزاری آزمون تخصصی از مدیران مدارس در 3مرحله با شرکت 1500مدیر اشاره کرد و گفت : 2مرحله از این آزمون برگزار شده و مرحله سوم آن هم اسفندماه برگزار خواهد شد .

کریمی فر حدنصاب علمی را در مراحل سه گانه این آزمون ها به ترتیب شصت ،هفتاد و هشتاد درصد خواند و گفت : چنانچه مدیری نتواند در این 3مرحله حدنصاب علمی را کسب کند در ادامه کار مدیریتی او تجدید نظر خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان افزود : مدیریت باید دانایی و توانایی محور باشد تا بتواند اهداف دستگاه را محقق سازد و در مسیر اعتلای تعلیم و تربیت راهگشا باشد . دبیر کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش لرستان هم به ضرورت برنامه ریزی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت : در این نوع برنامه ریزی با تعیین افراد مورد نیاز سازمان در سالهای آینده ، امکانات و تسهیلات مورد نیازتخمین زده می شود.

خیرایی در ادامه به برنامه ریزی راهبردی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی راهبردی در بر دارنده تصمیم گیری هایی است که راجع به اهداف راهبردی بلندمدت است .

وی تاکید کرد : برنامه ریزی راهبردی می تواند مدیران را در فائق آمدن بر مشکلات و چالش های پیش رو ، تصحیح خطاهای اجتناب ناپذیر ، اتخاذ تصمیم های صحیح در زمان مناسب،تمرکز بر انجام فعالیت های ضروری برای رسیدن به آینده مطلوب کمک کند .

در ادامه این جلسه دستور کارهای کمیته برنامه ریزی مطرح و بعد از اظهار نظرهای کارشناسی و فنی تصمیمات لازم اتخاذ شد .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.