عملیات اجرایی ساخت زائر سرای ارزان قیمت استان سیستان و بلوچستان با هدف حمایت از زائران کم بضاعت، در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امام جمعه مشهد در مراسم کلنگ‌زنی زائر سرای ارزان قیمت بنیاد زائر سرای امام رضا(ع) ویژه استان سیستان و بلوچستان گفت: ساخت زائرسراهای ارزان قیمت با هدف میزبانی از زائران علی ابن موسی الرضا(ع) و توجه به قشر بی‌بضاعت است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: با توجه به بالا بودن هزینه اقامت، اسکان ارزان قیمت برای زائران کم بضاعت و بی بضاغت که از راه دور می آیند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این کار بدون اتکا به بودجه‌های دولتی و صرفا با مشارکت خیرین صورت می‌گیرد ادامه داد:در ابتدای این طرح، زمینی از سوی شهرداری واگذار گردید که شایسته تقدیر است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه یک بار زیارت کامل امام رضا(ع) برابر با هزار حج و هزار عمره مفرده است، خاطرنشان کردکرد: کسانی که در ساخت این زائر سراها کمک می کنند، از ثواب زیارت زائران بی‌بضاعت بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه این زائر سرا میزبان همه زائران اعم از شیعیان و غیر شیعیان خواهد بود ابراز داشت: مسئولان باید به ساخت این زائر سرا و تامین نیازهای آن در مقایسه با زائر سراهای دیگر استانها توجه خاصی داشته باشند زیرا زائران این مجموعه خاص هستند.

عشق و ارادت به امام رضا(ع) محدود به شیعیان نیست

امام جمعه زاهدان نیز در این مراسم اظهار کرد: آغاز ساخت این زائر سرا در راستای پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری و تسهیل زیارت امام رضا(ع) برای اقشار بی‌بضاعت است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با بیان اینکه عشق و ارادت به امام رضا(ع)محدود به شیعیان نیست، بیان کرد: افراد بسیاری از عاشقان به این امام همام از غیر شیعیانند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کنند اهل سنت به ولایت و امامت اعتقاد ندارند اشتباه کرده‌اند.

سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این زائر سرا پذیرای بخشی از بهترین مردم ایران اسلامی است، گفت: مردم سیستان و بلوچستان کسانی هستند که پاسدار ارزش‌های انقلاب و نگهبان مرزهای کشور هستند و انسانهای سخت کوشی محسوب می‌شوند.

پیش‌بینی مدت احداث دو تا سه سال

مدیرعامل و عضو هیات مدیره مرکزی بنیاد امام رضا(ع) نیز در خصوص این پروژه اظهار کرد: این پروژه در زمینی به وسعت 950 متر مربع در هفت طبقه احداث خواهد شد.

سید حسین عابدی افزود: مدت اجرای پروژه بین دو تا حداکثر سه سال و با ظرفیت 550 نفر شب پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین زمین و صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری مشهد به صورت رایگان در این رابطه انجام شده است، افزود: تامین اعتبار ساخت نیز از سوی استان سیستان و بلوچستان است که پیش‌بینی می‌کنیم برای ساخت هر مترمربع 15 میلیون ریال هزینه نیاز باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.