شیرازی: بین داوران نخبه و معمولی باید تفاوت قائل شویم

عضو هیات رئیسه کمیته داوران: طولانی ترین مجمع تاریخ بود و اگر واگذاری ساختمان‌ها به استقلال و پیروزی رأی می‌آورد خیلی از مشکلات آنها حل می‌شد.

شیرازی: بین داوران نخبه و معمولی باید تفاوت قائل شویم
رئیس هیات فوتبال تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: یکی از طولانی‌ترین مجمع‌ها بود  و بحث‌های خوبی و ارزنده‌ای انجام شد و برای نخستین بار در تاریخ برگزاری مجمع‌ها عمومی فوتبال، تمام  گزارش مالی و بازرسی مستقل همه بصورت بند‌بند بررسی شد و رفع شبهه شد.

وی در ادامه افزود: در رابطه اساسنامه جدید و براساس صحبت‌های وزیر ورزش که درخواست کرده بود نزدیک انتخابات فدراسیون نباید شائبه‌سازی کرد و شک و شبهه به وجود آورد با پیشنهاد رئیس مجمع، با رأی‌گیری تصویب شد که برای اساسنامه ابتدا ایرادات که FIFA برای فدراسیون فرستاده را توسط هیات رئیسه به طور دقیق بررسی و اصلاح شود و سپس برای تمام اعضا فرستاده شود و اعضا فرصت کافی برای مطالعه آن داشته باشند و 3 یا 4 ماه بعد آنرا به رأی‌گیری بگذاریم.

**شیرازی: کار شهرداری تهران ارزشمند بود
رئیس هیات فوتبال درباره واگذاری 2 ورزشگاه به شهرداری به استقلال و پرسپولیس هم گفت: کار شهرداری و شورای شهر کار خوبی واساسی بود و اینکه 2 ورزشگاه را به استقلال و پرسپولیس دادند می‌تواند تاثیر زیادی روی فوتبال پا به آنها بگذارد.

وی در ادامه همچنین اضافه کرد: متاسفانه ظرفیت این ورزشگاه‌ها 15000 نفری است و بخاطر زیاد بودن تماشاگران این باشگاه فکر نمی‌کنم شورای تامین استان اجازه برگزاری مسابقات لیگ برتر را برای آنها صادر کند و فقط مسابقات رده پایه و تمرینات خود را می‌توانند در آنها برگزار کنند. شیرازی درباره علت تغییر رأی اعضا در واگذاری ساختمان‌های رایگان به باشگاه استقلال و پرسپولیس هم بیان کرد: ساختمان‌های که در اختیار استقلال و پرسپولیس است با پول وزارت ورزش با مالکیت فدراسیون است و در ابتدا رأی‌گیری شد که این ساختمان‌ها به صورت قطعی به نام این 2 باشگاه صادر شود و حتی تصویب هم شد ولی با اعتراض تعداد از اعضا رأی‌گیری به صورت کتبی انجام شد که 2 رأی کم آورد و تصویب نشد. اگر این اتفاق رخ می‌داد خیلی مشکلات این باشگاه‌ها پرطرفدار و قدیمی کشور مرتفع می‌شد.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره تحلیل از داوران هم گفت: داوران باید متوجه شوند که یک فرق بین داوران نخبه و دیگران وجود دارد و این باعث می‌شود که انگیزه آنها بالا برود یک جو رقابت ایجاد کند. کاری که هیات استان تهران چند سال است انجام می‌دهد و هر 4 هفته 2 داور جوان تجلیل می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: برای نخستین، در تاریخ داوری می‌خواهم در مراسم تحلیل ازداوران لیگ برتر، به آنها سوت طلایی و نقره‌ای و برنزه‌ای بدهیم وعضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره کاندید شدن یک داور فعال لیگ برتری برای ریاست هیات فوتبال استان خود هم گفت: من از این ماجرا اطلاع ندارم و اگر چنین مسئله‌ای  صحت داشته باشد. طبق قانون آن داور باید ابتدا از قضاوت کناره‌گیری کند تا بتواند در انتخابات  هیات فوتبال استان خود شرکت کند و داور اکتیو و فعال اجازه این‌کار را ندارد و در صورت ثبت‌نام دیگر حق قضاوت در لیگ برتر را ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار