مطالعات مبنی بر شواهد با تاکید بر ارائه خدمات درمانی بر مبنای شواهد مطمئن بالینی از مهمترین مباحث محورهای مورد بحث در کنگره تازه‌های الکتروتراپی ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  چهارمین کنگره تازه‌های الکتروتراپی در ایران با تاکید بر توانایی پرورش دانشجو و دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در ایران و حمایت حوزه سلامت از این رشته برگزار شد.

دکتر سیامک بشر دوست تجلی دبیر علمی این کنگره تازه‌های الکتروتراپی‌، روشهای درمانی نوین توسط الکتروتراپی و تبادل اطلاعات بین همکاران برای کسب بهترین نتایج و در نهایت ارائه بهترین خدمات درمانی به بیماران را از اهداف این کنگره برشمرد.

وی با بیان تاثیر شگرف درمان‌های نوین بر کاهش دردهای عضلانی اسکلتی، افزود: مطالعات مبنی بر شواهد با تاکید بر ارائه خدمات درمانی بر مبنای شواهد مطمئن بالینی یکی از مهمترین مباحث از 6 محور مورد بحث در این کنگره است که در حال حاضر به عنوان مهمترین معضل در دنیا مطرح است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مطالعات سیستماتیک و کاربردهای آن در الکتروتراپی در رسیدن به بهترین روش درمانی را به عنوان دومین محور کنگره نام برد و افزود: مطالعات مبتنی بر شواهد بالینی و مطالعات سیستماتیک به عنوان دو محور مشترک و اصلی در این کنگره مطرح هستند. 

دکتر بشر دوست تجلی در ادامه لیزرهای کم توان و پرتوان، مگنت‌تراپی  و کاربردهای بالینی،‌ الکتروپانتر و مساله دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را چهار محور اساسی دیگر مورد بحث در کنگره خواند و یادآور شد: الکتروتراپی به عنوان یکی از ارکان‌ مهم رشته فیزیوتراپی امروزه همراه با رشد وسیع تکنولوژی رشد بسیار گسترده‌ای داشته و درمان‌های الکتروتراپی امروزه در کلینیک‌های فیزیوتراپی دیگر مانند درمان سنتی قدیم نیست بلکه شامل تجهیزات پیشرفته‌ای از انواع لیزرهای کم‌توان و پرتوان،‌ مگنت‌ و ... است. 

دبیر علمی چهارمین کنگره تازه‌های الکتروتراپی ایران در ادامه گفت: در این کنگره چهار پانل با موضوعات دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی‌، الکتروتراپی، مبتنی بر شواهد و مطالعات سیستمیک،‌ لیزرهای کم‌توان و پرتوان و الکتروپانتر خواهیم داشت. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.