مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ازارائه آموزش فنی وحرفه ای و اشتغال به مددجویان لرستانی در موسسات دولتی و خصوصی از طریق کاریابی کمیته امداد استان در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان؛ محمدی فارسانی گفت: این نهاد در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندسازی اقتصادی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد از طریق کاریابی گام های موثری بر داشته است.

وی افزود: برای تحقق این هدف در 9 ماهه امسال 443 مددجو از طریق کاریابی توسط کمیته امداد و 17 نفر نیز از طریق تعامل با کارفرمایان مشغول به کار شده اند.

محمدی فارسانی با اشاره به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به 5950 نفر از مددجویان جویای کار گفت: در9 ماهه گذشته امسال مددجویان تحت پوشش با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 562 میلیون ریال از آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مختلف بهره مند شدند.

وی افزود: توانمند سازی مددجویان کمیته امداد از طریق آموزش های فنی وحرفه ای، اعطای تسهیلات طرح های اشتغال برخی از وظایف این نهاد حمایتی بوده که در راستای انجام این وظایف اقدامات موثری در استان اجرایی شده است.

محمدی فارسانی گفت: این افراد در دوره های مهارت آموزی، پایدار سازی و توسعه و حرفه آموزی مهارت های لازم را فرا گرفتند.

وی گفت: از اهداف ارائه این آموزش ها می توان به ارتقای آگاهی های فنی وحرفه ای مددجویان ، مهارت آموزی دانش آموزان دوره دبیرستان در راستای آموزش های فنی و حرفه ای ، مهارت آموزی فرزندان مددجو بازمانده از تحصیل و ترک از تحصیل ، ارتقای دانش فنی و حرفه ای دانشجویان و فارغ التحصیلان آماده سازی نیروی کار ماهر برای واحد های تولیدی و خدماتی و فراهم نمودن بستر لازم برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان جهت بکارگیری مددجویان اشاره کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان با بیان این که زنان سرپرست خانوار، فرزند مددجو تحت حمایت از این آموزش ها بهره مند می شوند، افزود: از تعداد کل مددجویان شرکت کننده در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در استان لرستان در 9 ماهه نخست امسال 4312 نفر زن و 1638 نفر مرد بودند.

وی افزود: کمیته امداد ضمن کاریابی برای مددجویان بسته های تشویقی را به مددجو و کارفرما ارائه می دهد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.