آلمان همکاری های اقتصادی خود را با کشور بولیوی افزایش می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری اروپاپرس، «راینر بومبا» معاون وزیرحمل ونقل آلمان در دیدار با «مورالس» رئیس جمهوری بولیوی گفت : کشورش علاقه مند همکاری با بولیوی بویژه مشارکت درساخت دو پروژه قطار شهری «سانتا کروز» و«کوریدور راه آهن بین دو اقیانوس» ازطریق کنسرسیوم است.

بومبا که درراس یک هیأت از بازرگانان آلمانی سفرخود را از چهارشنبه شب به بولیوی آغاز کرد درکنفرانس مطبوعاتی مشترک با مورالس ادامه داد : قطار بین دو اقیانوس، یک پروژه مهم است که نه تنها به بولیوی نفع خواهد رساند بلکه همچنین به کشورهای دیگر منطقه برای حمل محصولاتشان نفع خواهد داشت.

کریدور راه آهن بین دواقیانوس ، پروژه ای است که سه کشور برزیل، پرو وبولیوی قصد ساخت مشترک آن را دارند. این پروژه، بندر «سانتوس» برزیل (اقیانوس اطلس) را با بندر «یو» درپرو (اقیانوس آرام )، مرتبط می کند و دراین میان، ازبولیوی می گذرد .هزینه این پروژه ، 10میلیارد دلار برآورد شده است.

مقام آلمانی تاکید کرد: اگر این پروژه با مشارکت آلمان تحقق یابد، کارگران آلمانی در آن شرکت نخواهند کرد بلکه فقط دانش وفناوری آلمان در آن وجود خواهد داشت .

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار