عکس "زانو زدن سربازان آمریکایی مقابل ایران" جلو چشمشان

تصویری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه عکس بازداشت سربازان آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه بر دیوار سفارت سوئیس در تهران نصب شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تصویری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه عکس توقیف قایق و بازداشت سربازان آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران بر دیوار سفارت سوئیس که دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران است، نصب شده است.

در پیگیری خبرنگار ما از وزارت خارجه، مسئولان این وزارتخانه نیز از واقعیت این امر اظهار بی اطلاعی کرده و تاکید کردند که آنان نیز این تصویر را در فضای مجازی مشاهده کرده‌اند.

نصب عکس بازداشت سربازان آمریکایی بر دیوار دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز سه شنبه(22 دی ماه سال جاری) دو قایق نظامی آمریکایی در آبهای خلیج فارس به دلیل ورود غیر قانونی به آبهای ایران توسط سپاه پاسداران توقیف شدند.

این دو قایق 10 سرنشین داشته اند و هرکدام از آنها مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) بوده اند. شناورهای مذکور که به صورت غیرقانونی وارد ابهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه GPS آنها نیز ثبت بوده است. از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند.


** جزئیات دستگیری سربازان آمریکایی از زبان فرمانده نیروی دریایی سپاه


دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به رها کردن 10 نظامی آمریکایی بازداشت شده، اظهار داشت: پس از بررسی‌ها، مشخص شد آمریکایی‌ها بر اساس طرح از پیش تعیین شده وارد نشده بودند.

 
وی گفت: تفنگداران آمریکایی مقاومتی نکردند و پس از بازداشت، به جزیره فارسی  منتقل و پس از طی مراحل مورد نظر رها شدند. رفتار رزمندگان ما بنا بر تعالیم اسلامی و با رفعت بود. تفنگداران اذعان کردند نمی‌دانستند که به حریم آب‌های سرزمینی ایران تجاوز کرده‌اند.

دریادار فدوی با اشاره به اینکه شواهد، مدارک و بازجویی‌هایی ما نشان می‌دهد که ادعای تفنگداران مبنی بر سهوی بودن این تجاوز صحت دارد، ادامه داد: رفتار ما با تفنگداران بسیار درست بود و رزمندگان ما جا و مکان خود را در اختیار تفنگداران آمریکایی قرار دادند تا احساس راحتی داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در رابطه به رهاسازی تفنگداران اظهار داشت: مسئولین کشوری تصمیم بر رهاسازی تفنگداران گرفتند و شناورهای ما آنها را به رزم‌ناو آمریکایی تحویل دادند. وی در خصوص ورود غیرقانونی تفنگداران به آبهای سرزمینی ایران گفت: این شناور با ناو گروه ترومن هماهنگی نداشت و به همین دلیل مسیر را گم کرده و وارد آبهای سرزمینی ما شده است، شناورهای آنها مجهز به GPS و سیستم‌های ارتباطی بوده که همگی آنها دچار اختلال شده است.

دریادار فدوی اظهار داشت: آمریکایی‌ها پس از انقلاب ثابت کردند حضورشان در آبهای خلیج فارس 9 برابر امنیت منطقه را خدشه دار کرده است، از این پس باید به این توجه شود که آمریکا به هیچ وجه نباید در آبهای خلیج فارس حضور داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق پیام‌های بسیاری برای سراسر دنیا مبنی بر قدرت نیرو‌های مسلح دنیا و سپاه پاسداران داشته است. آمریکایی‌ها باید بدانند که حضورشان در منطقه نه تنها آنها را به اهداف‌شان نمی‌رساند بلکه چالش‌های جدیدی را برای آنها رقم می‌زند.(برای مشاهده متن کامل این خبر اینجا کلیک کنید)


** تفنگداران دستگیر شده امریکایی، در آب‌های بین‌المللی رها شدند


پس از این اتفاق ، روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: "در پی ورود غیرقانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی "جزیره فارسی" در عصر روز گذشته (سه‌شنبه، 22 دی) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که 9 تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند."

این اطلاعیه افزوده است: "همانگونه که در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر "ترومن" امریکا و ناوگروه هواپیمابر "شارل دو گل " فرانسه در آب‌های بین المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناو گروه هواپیمابر امریکایی اقدام به تحرکات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود که با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه کنترل و آرامش در منطقه تأمین شد."

در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه "در شناورهای امریکایی‌ سلاح‌های سبک و نیمه سنگین وجود داشته"، تصریح شده است: "پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیر قانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی امریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیرعمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران امریکایی را در خواست کردند. "

این اطلاعیه افزوده است: "پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذی‌صلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی امریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذر خواهی آنها؛ تصمیم به رها سازی آنان گرفته شد."

این اطلاعیه با تأکید بر اینکه "امریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند" آورده است: "تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین المللی رها شدند."

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است "رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند گذشته در پهنای خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار و صلابت از سیادت دریایی و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد."(برای مشاهده متن کامل این خبر اینجا کلیک کنید)

** بیانیه پنتاگون

ارتش امریکا نیز در بیانیه‎ای اعلام کرد این 10 ملوان ساعت 8:34 صبح به وقت گرینویچ سوار بر شناورهای خود آبهای ایران را ترک کردند.

به گفته پنتاگون، این ملوانان توسط نیروی دریایی امریکا به ساحل انتقال یافته‌اند. ارتش امریکا می‌گوید نیروی دریایی امریکا درباره علت حضور این ملوان‌ها در آبهای ایران تحقیق خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۴
اون رافت هست نه رفعت دوست گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ دی ۱۳۹۴
داشتن غذا ميدادن بهشون نمك نذاشته بودن براشون واقعا متاسفم :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۴
به نظر من كساني كه اين كار را كردن از سوي انگليس و رژيم صهيونيستي خط مي گيرن تا بتونن در روابط بين الملل كشور را به چالش بكشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۶ دی ۱۳۹۴
الحمدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۶ دی ۱۳۹۴
درودبرپاسداران وسبزپوشان ولایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۶ دی ۱۳۹۴
اگر این کار انجام شده باشد یعنی عکس اسارت سربازان امریکایی سر درب سفارت سوئیس قرار دا ده باشند بسیار کار زشت وبچه گانه ای است وهمین افراد باعث می شوند مملکت همیشه درتنش بماندو.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۶ دی ۱۳۹۴
چرا حرکات تند رو هانه انجام می دهید که فقط کار ما را در مجامع بین المللی خراب میکند و باعث جبهه گیری کشور ها می شود (عکس)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۴
متاسفانه.برخی.برای.کوچک.کردن.کار.دلاورمردان.سپاه.دست.باین.کار
زشت.میزنند.خدااونارابراه.راست.هدایت.کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۶ دی ۱۳۹۴
وجدانأ اگه دشمن خدای ناکرده چنین تحقیری با نیروهای مابکنه ماچه احساسی داشتیم خواهشن کاربزرگ سپاه مان را باانجام بعضی کارهای غلط خدشه دارنکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۶ دی ۱۳۹۴
ارتش هم ازخودمونه سپاه هم ازخودمونه لطفأ تفکیک نکنید درود برهمه نیروهای مسلح مقتدرایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۶ دی ۱۳۹۴
بعضی آقایون یا خانم هایی که کامنت میزارن و از این کار که چسبوندن عکس به سفارت سوییس دفاع میکنن یه سوال میخوام بکنم آیا دوست دارید با سفارت ها و مراکز دیپلماتیک ما هم در دیگر کشور ها چنین رفتاری بکنن .تو کشور ما به بعضی آدمها بیش از حد میدون میدن به نظر من این کار یک کار سبک بود وبسیار بچه گانه ..کار که سپاه پاسداران انجام داد برای نیروهای سپاه کاره ساده ایی بوده وهست و مطمعن باشید از این مقتدر تر هست پس کسایی که از مسایل نظامی و دپلماتیک سر در نمیارن لطف کنن انقدر ذوق نکنن بخدا تو دنیا سبک میشیم یه کم خویش تن دارباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
خداقوت دلاوران بی ادعا نیروی دریایی ارتش....ناجیان گمنام همیشه درصحنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
پیرو ولایت باشید ، نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر.
اگر رهبر عزیزمان این کار قبول ندارند ، پس چرا شما می خواهید جلوتر کاری انجام دهید که به وجه ایران خدشه وارد بشه.
آیا شما پیرو ولایت هستید؟
آیا شما ایران را دوست دارید؟
آیا شما ایرانی هستید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
درسته امریکایی هستن و مثل ما دین و مذهب خاصی ندارن اما ازاد بودن و ازاد کردن نیاز به دین و مذهب نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
درود بر دلاورمردان سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۵ دی ۱۳۹۴
این کار بجایی بود تا غرب و آمریکا فکر یهو برندارنشون که ایران ترسیده و دائم عقب نشینی خواهد کرد ... همه نظامیان غیور ایرانی سالم و زنده باشین دلاور مردان مسلمان ایرانی از نژاد آریا --
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۵ دی ۱۳۹۴
آفرین به دلاور مردان ایران
ولی نصب کردن عکس درور از ادبه، والیبال بین ایران و امریکا بود توی ماه مبارک اونا به احترام ما آب نخوردن.... بهتره خودسرانه عمل نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۵ دی ۱۳۹۴
آقا زیاد احساساتی برخورد نکنید بلکه منطقی فکر کنید هر کشوری بود همین کار رو میکرد هر سربازی وظیفه ای دارد آن هم پاسداری از مملکتش توی هر کشوری که باشد و به نظر من هم نیرو های سپاهی طبق قوانین نظامی و بین الملی دنیا کارش رو انجام داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
اخه این چه کاریه که چی مثلا با این کار شخصییت ایرانی رو پایین میارید چرا اجازه همچین کاری رو به این کسا میدند اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
آقایون داداشام گفتیه باشم اگیه لازیم باشه اوبمه رو هم میگیرم تا زانو بزنه حواسیت هستیش یا نه .. اونایی که میرن برا آمریکاییها دم میزنن یادشون نره مملکت صاحب داره بی صاحب نیس الان هم چیزی نمیگیم بماند به موقعش ... وای اگر خامنه ای اذن جهادم دهد بقیه رو نمیگم تا تو خماری بمونن...................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
ارتش و کلا نظام ایران، یک نظام غیر حرفه ای نیست که اینقدر بخواهیم کارهای حاشیه ای انجام بدهیم. برای ما این مسئله عادی هست. اگر احیانا موضوع الصاق تصویر بر روی سفارت سوییس صحیح باشد، کاری کاملا غیر حرفه ای انجام شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ دی ۱۳۹۴
واسه این سایت واقعا متاسفم که داره آب تو آسیاب دشمن میریزه ان شاء الله این سایت رو ببندن به زودی چون واقعا داره برای مردم استرس و جنگ درست میکنه من هرچی پیام میزارم نمیزارید شماها یادشمن انقلابید یا میخواهید ایران را ویران ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۴
بابا خیلی ترسو ی مثل این که خدا رو باور نداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
قایق خنگی که جی پی اس وسیستم ارتباطی درست وحسابی نداره!!!این همان قایقیه که توی فیلمها ی امریکایی ازش استفاده می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۵ دی ۱۳۹۴
اگه همین سپاه و ارتش ونیرو انتظامی نبود تا حالا خاکمون رو به توبره بسته بودن خدا حفظشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ دی ۱۳۹۴
ما داعش نیستیم سر آدها را جدا کنیم،ما پیامبری داریم که نامش حضرت محمد (احمد)(ص)است،که برای ما کتاب قرآن از طرف خداوند آورد،وهمین طور به کتاب تورات،انجیل،زبور،فرقان،کتاب زردوشت،ایمان داریم،اگر آزادتان کردیم یا باشما همربان بودبم دین مان مجبورمان میکند باشما چنین رفتار کنیم،وحتی به حضرت جرجیس،حضرت ناتان،ایمان داریم
Iran (Islamic Republic of)
خلیج فارس
۱۴:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۴
آفرین به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۵ دی ۱۳۹۴
اینکه چیزی نیست داداش .... اگه لازم باشه کاری میکنیم که خود اوباما و دار و دسته اش جلوی ایرانی زانو بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
خدارو شکر که بچهای سپاه تونستن بگیرنشون و ازون بهتر که جوری نشون دادن که اگر کسی به کشورمون نزدیک بشه ما میدونیم و اونا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
آقایان سیاسی دیگه ازتحقیرکردن دست بردارین زنده بادنظام مقتدرایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ دی ۱۳۹۴
من هم باتحقیر موافق نیستم نباید عکس به سفارت سوئیس نصب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
درود بر نیروی نظامی کشور اعم از ناجا و ارتش و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۵ دی ۱۳۹۴
جالب اینجاس که این سربازا که چند ساعتی اینجا بازداشت بودن پا شون به امریکا برسه هر کدومشون میشن نویسنده ی کتاب از خاطراتشون از اسارت مینویسن جالبتر اینکه این کتاب میلیون ها فروش میکنه.مثل اون سربازای انگلیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
مسئولین بهترین تصمیم رو گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
باز خوبه کت وشلوار وکادو بهشون ندادیم.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۴
اگه منظورت اون سالیه که کتو شلوار دادنو رفتن باید بگم که عوضش قنیمت جنگی گرفتیم ولی این سری چی؟ هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
دو قایق گرفتن توی ایت دو سه روز هیصد جور بیانیه و خبر دادن. خدا اون روزو نیاره که یه ناوجه راشو گم کنه بیاد تو آب ایران واااااااای.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۴
آفرین بر سربازان ابی کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
کار این عزیزان خیلی عالی بود واقعا د ستشون درد نکنه ولی چرا اینقدر تبلیغ بیش از حد میشه کهاین کار رو لوث میکنند هر کاری یه حدی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
درود بر دریادلان سپاه حافظ حریم دریاهای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
اخه این چه کاریه که از یک کار مقتدرانه سپاه بیاییم یک استفاده لوس و ابزاری کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۴
درود میگم به دلاوران سپاه به نظرم تحقییر کردن دیگران حتی دشمنان کار درستی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۵ دی ۱۳۹۴
شکر خدا که به ایران توانمندی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
درود بر نیروی دریایی مقتدر و حافظ امنیت ابهای خلیج فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
مثل سفارت عربستان خودسرانه عمل نکنن. بزار مسئولین امر تصمیم بگیرند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
افرادی که چنین کاری انجام داده اند کاری بسیار سخیف انجام داده اند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۰۰ ۲۵ دی ۱۳۹۴
یه عده جوگیر ، شدن آلت دست رژیم صهیونیستی ، این بی شعور های خودسر باید حسابی تنبیه بشن تا غلطایی رو که اسرائیل آرزو داره ، به دست اینها انجام نشه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۸:۵۶ ۲۶ دی ۱۳۹۴
بخاطر چسبوندن یه عکس اینجوری شدید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۵ دی ۱۳۹۴
این رفتار بچه گانه و به دور از کار بزرگی است که سپاه کرد را به چالش می کشه کاری انجام شد و با هوشمندی عکس العمل مناسب انجام شد حالا این چه کاریه عکس بر دیوار سفارت سویس بزنیم دور از شخصیت ایرانی آریایی چنین کاری لطفا قبل از این که کاری انجام بدهید به عواقبش فکر کنید هنوز حادثه آتش کشیدن سفارت عربستان و عواقب منفی آن برای ایران و ایرانی ها فراموش نشده سپاه اقتدار خود را با دستگیری این سربازان آمریکایی نشان داد و با آزاد کردنشان صلح طلب بودن را به جهانیان ثابت کرد و یه عده تند رو افراطی با بچه بازی و خاله زنک بازی آتش افروزی نکنند لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
خاصیت داره داداش. همه حساب کار میاد دستشون. بخصوص رجب الدنگ اردوغان و سلمان وهابی. وقتی اربابشون اینجوری به خفت میافته دیگه ترکیه و عربستان که مستعمره درجه 3 آمریکا هستن حساب کار دستشون میاد. جلوی در سفارت ترکیه و عربستان و قطر و "این کشورهای حاشیه خلیج فارس" هم لازمه. تو همه دانشگاهها هم خیلی لازمه.
آخرین اخبار