خطیب جمعه جوپار ، رمز پایداری و پیروزی انقلاب اسلامی را توجه به اسلام، قرآن، معنویت و دین دانست و گفت: این رموز سبب شده، انقلاب اسلامی بعد از 35سال همچنان پایدار بماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ امام جمعه شهر جوپار امروز در خطبه های این هفته ی جوپار ضمن توصیه ی نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ترک گناه ومعصیت و اطاعت از دستورات الهی، گفت: خداوند در اهمیت مسئله تقوا در قرآن آیات و روایات متعددی بیان کرده است.

حجت الاسلام محمد حسین ایرانمنش با تأکید بر اهمیت مسئله تقوا به بیان آیه ای از آیات نورانی الهی اشاره کرد و افزود: خداوند در سوره انفال می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید اگر شما در زندگی اهل تقوا باشید و دستورات خداوند متعال را رعایت کنیدخداوند به شما فرقان می دهد یعنی قوه و نیرویی که بتواند حق را از باطل تشخیص دهد و جدا کندکه این مهم تنها در سایه تقوا به دست می آید.

وی در ادامه به تربیت نسل سالم در جامعه و خانواده اشاره و خاطر نشان کرد : هر انسانی باید بتواند در درون خودش یکی از نعمت های الهی را که همان عقل است و در بعضی از روایات به پیامبر درونی نامگذاری شده است پرورش دهد و به او توجه کند.

حجت الاسلام ایرانمنش تصریح کرد : خود این قوه می تواند کنترلی برای انسان ایجاد کند و انسان را در صحنه های گوناگون زندگی کمک کند.

خطیب جمعه شهر جوپار در بخش دیگری از سخنانش به میلاد امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الثانی و روز بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی که امروز بود اشاره ای کرد و یادآور شد : یکی از فرمایشات امام حسن عسکری (ع) در رابطه با تقوا این است که از خدا بترسید و از گناهان و معصیت به دور باشید.

حجت الاسلام ایرانمنش به بیان روایت دیگری از امام حسن عسکری (ع) پرداخت و افزود: این امام بزرگوار فرمودند با رفتار و اعمال خود برای اهل بیت ننگ نباشید و طوری عمل کنیدکه به ما نزدیک شوید با رعایت چیزهایی مانند نماز اول وقت ،راستگویی ،پرهیز از دروغ ،غیبت ،تهمت و... که از شما خواسته و به شما توصیه شده است.

امام جمعه شهر جوپار با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم به مناسبت 19دی خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تشریح علل و عوامل "ماندگاری انقلاب" تأکید کردند و فرمودند: در پرتو حضور آگاهانه همگانی، ماندگاری انقلاب، آرامش و سکینه‌ی ملت و پیروزی بر توطئه‌های دشمنان امکان‌پذیر خواهد شد.

حجت الاسلام ایرانمنش تصریح کرد: در آن دیدار مقام معظم رهبری مقایسه ای نسبت به انقلاب اسلامی و ملی شدن صنعت نفت داشتند و در آن مقایسه نکته بسیار مهم و دقیقی را مورد توجه قرار دادند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری با اشاره به دو حادثه‌ی "نهضت ملی شدن صنعت نفت و قیام مشروطیت گفتند: در نهضت ملی، خواست مردم، یک خواست حداقلی و عبارت از کوتاه شدن دست انگلیس از سرمایه‌ی ملی نفت بود و در قیام مشروطیت نیز خواست مردم، حداقلی، و عبارت از محدود شدن اختیارات و قدرت مطلقه‌ی پادشاه بود.

حجت الاسلام ایرانمنش افزود: رهبر معظم انقلاب افزودند: این دو حادثه با اینکه دارای اهدافی حداقلی بودند و مردم هم در صحنه حضور داشتند شکست خوردند ولی انقلاب اسلامی ایران با آنکه دارای یک هدفِ حداکثری، یعنی استقلال همه‌جانبه و سرنگونی حکومت پادشاهی و استبدادی بود، به پیروزی رسید و ماندگار شد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه امام با وسعت و دید باز مبارزه با رژیم شاه ، امریکا و اسرائیل را شروع کرد ، تصریح کردند: انقلاب با آن عظمت و وسعت پایدار ماند ولی انقلاب صنعت نفت نتوانست ماندگار بماند.

امام جمعه جوپار، رمز پایداری و پیروزی انقلاب اسلامی را توجه به اسلام ،قرآن ،معنویت و دین دانست و تصریح کرد: در حال حاضر انقلاب بعد از 35سال توانسته روی پای خود بایستدو پایدار بماند .

حجت الاسلام ایرانمنش یادآور شد : ماهم اگر دوست داریم انقلاب با این عظمت و اقتدار پایدار باشد باید رموز ماندگاری آن را مطالعه کنیم و نگذاریم جامعه آسیب ببیند.

خطیب جمعه شهر جوپار با ابراز نارضایتی از افزایش آمار طلاق در کشور گفت: در حال حاضر با وجود بسیاری از شبکه های فارسی زبان، تولید سریال های گوناگون و فیلم های متعدد ماهواره ای، خانواده ها به شدت در معرض آسیب هستند و به دنبال آن آمار طلاق در کشوررو به افزایش است.

وی از مردم خواست: با رعایت تقوا و افزایش معنویت از بروز چنین آسیب هایی در درون خانواده و جامعه پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: نماز ، جمعه ، جوپار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.