اصفهان؛

کاهش 50 درصدی روزهای هوای ناسالم در اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بر اساس اقدامات انجام شده شاهد کاهش 50 درصدی تعداد روزهای هوای ناسالم و افزایش 2.5 برابر تعداد روزهای هوای سالم در سال 94، نسبت به سال 92 هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس اصل 50 قانون هر اقدام و فعالیت اقتصادی و اجتماعی که منجر به تخریب محیط زیست شود تخلف است، گفت:‌ اگر فقط این اصل رعایت می‌شد امروز دیگر شاهد معضلاتی چون آلودگی هوا، کمبود آب و آلودگی منابع آبی و خاکی، پدیده گرد و غبار و آلودگی نبودیم.

حمید ظهرابی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل زیست محیطی و رعایت حقوق محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی گفت: ابراز نگرانی رهبری نسبت به مسائل محیط زیست به عنوان یک هشدار و خطر جدی تلقی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود : حتی امروز هم هوای اصفهان در شرایط ناسالم برای افراد حساس است، البته باید اذعان کرد با توجه به سیاست‌ها و اقداماتی که با توجه به تأکیدات استاندار صورت گرفته است شاهد افزایش 2.5 برابری تعداد روزهای هوای سالم در 9 ماهه سال 94 نسبت به سال 92 هستیم.

وی عنوان کرد:‌ اتفاقی که امروز در کلانشهرها اتفاق افتاده است این است که برنامه‌ریزی‌ها را متناسب با بهترین شرایط انجام گرفته است و فراتر از ظرفیت توان محیط زیست برای پذیرش آلاینده‌ها بوده و این تصمیمات و سیاست‌ها منجر به این شده است که امروز شاهد معضلات بزرگی چون آلودگی‌های هوا هستیم.

ظهرابی با تأکید بر تدوین برنامه جامع برای کاهش آلودگی هوای استان تصریح کرد: بر اساس این برنامه برای 40 نقطه شهری در سطح استان 36 راهکار تعیین و اجرا شده که حذف سوخت مازوت، اصلاح‌ کردن سوخت خودروها، اصلاح حمل و نقل عمومی و طرح زوج و فرد از آن جمله است که باعث کاهش 50 درصدی روزهای هوای ناسالم شده است.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.