دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وام مسکن به دلیل بالا بودن مبلغ هر قسط دردی از قشر متوسط و ضعیف جامعه درمان نمی‌کند.

ابراهیم نکو دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مسکن مهر صدمات جبران‌ناپذیری را به بدنه بازار مسکن وارد کرد و علاوه بر این هزینه بالای بازپرداخت وام نیز کاهش تقاضا در جامعه و رکود در بازار را به دنبال داشت.

وی با اشاره به ناکارآمد بودن وام مسکن در رونق بازار تصریح کرد: این وام‌ها دردی از قشر متوسط و ضعیف جامعه درمان نمی‌کند چرا که این افراد قادر به پرداخت اقساط سنگین آن نیستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان گره رکود مسکن باز خواهد شد.

نکو در پایان گفت: علاوه بر این اگر قیمت مصالح ساختمانی افزایش ناگهانی نداشته باشد با تدابیر صحیح دولت و بخش خصوصی، قیمت مسکن به صورت معقول و منطقی و با یک شیب ملایم بالا رفته و به اقشار کم‌درآمد جامعه فشاری وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۷ دی ۱۳۹۴
خانه خالی زیادهست به بخش مسکن وام ندهید،وام رابه کارخانجات بدهیدتاشغل ایجادشودبرای کارگرایرانی،درانبوه سازی وساختمان سازی های اخیرازمنابع بانک مرکزی وام پرداخت شدوبرای کارگرافغانی شغل ایجادشدوازهمه مهمترهنوزخانه بدون مشتری داریم!اگروام اشتغال خردهم میدهنددرحدی بدهندکه فردباآن بتواندیک دکه تهیه کندیایک مغازه رهن کندیاتعمیراتی بزندمانندتعمیرخودرو،لباس شویی،تلویزیون،بخاری،آب گرمکن،یخچال همه این مواردراهم بایدازفنی وحرفه ای فردگواهینامه داشته باشدواگرمیسراست روی اعتبارگواهینامه ای که داردوبازارکارآن باشرط ضامن به فردوام کاربدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۷ دی ۱۳۹۴
10 سال پیش وام 12 میلیونی مسکن گرفتم هنوز هم تموم نشده ماهی 160000 تومن می دم 3 سال سپرده گزاری کرده بودم حدود 11 میلیون هم سود اومده بود نزدیک 90 درصد سودش رو بانک می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۲۷ دی ۱۳۹۴
کلاه گشاد بانک مسکن/وام بانرخ18.5%باخرید اوراق گران وهزینه محضر بیش از 25% میشود
آخرین اخبار