تبریز؛

رهاسازی یک پهله پرنده شکاری در شهرستان هشترود

رییس اداره محیط زیست هشترود گفت: یک پهله پرنده شکاری قرقی زخمی و مورد حمایت محیط زیست، پس از تیماری در طبیعت این شهرستان رها سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جواد اصلانی افزود: این پرنده شکاری توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل این اداره شده بود که بعد از چند روز تیمار و درمان و اطمینان از بهبودی کامل در کوه های قلعه ضحاک که از زیستگاه های طبیعی این شهرستان است، رها و به آغوش طبیعت بازگشت.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان حیات وحش با کمبود غذا مواجه شده و برای تهیه غذا به مراکز مسکونی نزدیک می شوند، مردم و دوستداران محیط زیست و حیات وحش باید با آن ها با مهربانی رفتار کنند.

رییس اداره محیط زیست هشترود یادآور شد: مردم باید در این ایام سرد در تهیه غذا به پرندگان کمک کنند و در صورت مشاهده پرندگان و حیوانات وحشی زخمی، مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

اصلانی، با بیان اینکه قرقی در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارد، ادامه داد: قرقی پرنده شکاری کوچکی از تیره عقابیان بوده که با زندگی در نقاط معتدل، بسیار سریع پرواز بوده و پرندگان کوچک را با پرواز در بالای سرشان و شیرجه به روی آنان شکار می کند.

وی، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل منطقه به یک خودرو در داخل منطقه مشکوک شده و پس از متوقف کردن خودرو و بازرسی آن، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز را کشف و پس از تکمیل پرونده تحویل مقام های قضایی دادند.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.