بر اساس آمار بانک مرکزی ،بررسی هزینه خانوار در بخش خرید فست فود طی سالهای 1383 تا 91، چهار برابر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان تحقیقات نشان می دهد که مضرات زیاد مصرف فست فود ها به دلیل کالری ،چربی و نمک بالا ،مواد افزودنی و طعم دهنده ها می تواند بیماری هایی همچون سوء تغذیه ،پوکی استخوان ،سرطان لوز المعده ،جهش ژنتیکی ،سرطان و زوال عقل،بیماریهای قلبی عروقی و ...را به دنبال داشته است.

رییس اتحادیه پیتزا فروشان اصفهان گفت : 150 واحد اغذیه و ساندویچ به صورت مجاز در اصفهان فعالیت می کنند و 230واحد صنفی نیز در صف دریافت مجوز از اتحادیه هستند.

عبد الله نصری گفت:هم اکنون برخی رستوران ها و اغذیه فروشان نیز اقدام به پخت پیتزا می کنند که با معرفی بازرسی اصناف برای طی مراحل قانونی دریافت مجوز به اتحادیه معرفی می شوند.

وی به حذف فاصله 300 متری واحد های صنفی اشاره کرد و افزود : اتحادیه اغذیه و ساندویچ فروشان ،دیگر متولی صدور پروانه برای واحدهای فروش فست فود در اصفهان است.

رییس اتحادیه اغذیه و ساندویچ فروشان اصفهان با اشاره به رشد زیاد این واحدها در اصفهان به مساله حذف فاصله صنفی و سقف صدور مجوز اشاره و خاطر نشان کرد:کم شدن فاصله مغازه های ساندویچ فروشی موجب کاهش درآمد و صرفه اقتصادی واحدهای صنفی می شود.

سید مصطفی موسوی به تعطیلی 9 واحد اغذیه فروش در ماه گذشته اشاره کرد و گفت:این واحدها به دلیل نبود صرفه اقتصادی و هزینه های زیاد تعطیل می شوند .

با یک حساب سر انگشتی با توجه به تعداد واحدهای در صف انتظار اخذ مجوز در استان و تعداد رستورانهایی که فست فود طبخ می کنند ،تعداد واحدهای فروش فست فود در استان رقمی فرا تر از هزار واحد خواهد شد که با گرایش زیاد همه گروهها جامعه می تواند زنگ خطر تهدید سلامتی و بروز بیماریها در سال های آتی را به صدا در آورد.




انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.