مدیر امور مشتریان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: حدود 20 درصد مردم این استان از خدمات الکترونیکی استفاده می کنند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مجید غلامی افزود: بر اساس شاخص شمول دیجیتال برای استان اصفهان که توسط سازمان فاوا شهرداری در سال 94 استخراج شده است از جمعیت حدود پنج میلیون نفری استان، 65 درصد آنها به شبکه اینترنت دسترسی دارند . 


وی ادامه داد: جمعیتی که به اینترنت دسترسی دارند نیز شامل دو دسته افرادی هستند که از خدمات الکترونیکی استفاده می کنند یا علاقه مند به استفاده هستند اما استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه میزان استفاده از خدمات الکترونیکی ( 20 درصد) در استان اصفهان از حد مورد انتظار بسیار پایین تر است اظهار کرد: حدود 45 درصد مردم استان به اینترنت دسترسی دارند و علاقه مند به استفاده از خدمات الکترونیکی هستند اما به دلایل مختلفی این امر برای آنها میسر نمی شود.

این کارشناس ادامه داد: همچنین بر اساس این شاخص، حدود 15 درصد از مردم استان علاقه مند به استفاده از خدمات الکترونیکی هستند اما به اینترنت دسترسی ندارند و حدود 20 درصد به اینترنت و خدمات الکترونیکی دسترسی ندارند.

غلامی خاطرنشان کرد: میزان آمادگی و مجمومه افرادی که از خدمات الکترونیکی استفاد می کنند را شاخص شمول دیجیتالی یا الکترونیکی می گویند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.