گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا در حال آماده کردن یک پایگاه نظامی در منطقه "الیعربیه" در نزدیک مرز سوریه و عراق است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، یک منبع عالی رتبه و آگاه عراقی به المیادین اعلام کرد: نظامیان آمریکایی هم اکنون در حال آماده کردن یک پایگاه عملیات میدانی برای نیروهای خود در منطقه " الیعربیه " در نزدیک مرز سوریه با عراق هستند.

این منبع عالی رتبه عراقی افزود: هم اکنون 250 نظامی آمریکایی در پایگاه نظامی الیعربیه حضور دارند، و قرار است این عملیات بین خاک عراق و سوریه متمرکز شود.

در تحولات میدانی نیز رسانه های خبری جنگی عراقی، از موفقیت ارتش عراق در باز پس گیری منطقه البومحل در شهر الرمادی مرکز استان الانبار بعد از درگیری‌های شدید با داعش خبردادند، این درحالی است که درگیرها در منطقه الصوفیه در شرق این شهر همچنان ادامه دارد.

منابع خبری عراقی همچنین از وقوع درگیری‌های پراکنده در محله‌های البوسودا در این شهر خبر دادند.

هم اکنون نیروهای عراقی در حال ادامه دادن عملیات خود در الرمادی هستند، و در مناطق گسترده‌ای از الرمادی این درگیری‌ها ادامه دارد، ارتش عراق از اهالی مناطق مسکونی در الرمادی خواسته اند، این مناطق درگیری‌ها را ترک کنند، چرا که قرار است در این مناطق درگیری‌های ارتش عراق با داعش شدت پیدا کند.

در شهر تکریت هم گروه‌های وابسته به کمیته‌های مردمی توانستند با انجام یک سری حملات گسترده برضد داعش در مناطق شرقی و جنوبی این شهر، مناطق وسیعی را آزاد کنند.

این حملات ارتش عراق از تپه های حمرین آغاز شد، و شماری از مناطق واقع در شمال استان صلاح الدین روی داده است.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار