معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اردبیل گفت: امسال با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی ۹۶ حلقه چاه غیرمجاز برداشت آب شناسایی و مسدود شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ بهروز محمدی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی شرکت در سال 94 تنگ‌کردن عرصه برای بهره‌برداران غیرمجاز بوده که در این راستا با تشکیل و فعالیت 19 گروه گشت و بازرسی در دشت‌های استان متشکل از 46 نفر، 96حلقه چاه غیر مجاز برداشت آب انسداد و 45 کنتور هوشمند بر چاه‌های مجاز استان نصب شده است.

وی با بیان اینکه از محل انسداد 96 حلقه چاه غیر مجاز بیش از 3 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است، گفت: برای توسعه و گسترش اقدامات در حوزه حفاظت از منابع آب‌های استان در 9 ماهه نخست سال بیش از 20 جلسه حفاظت از منابع آب در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: با فعالیت‌های اکیپ گشت و نظارت در سطح استان از حفر 158 حلقه چاه غیرمجاز در 9 ماهه نخست سال جلوگیری شده و از اضافه برداشت 46 حلقه چاه غیرمجاز نیز توسط این اکیپ‌ها ممانعت شده است.

محمدی بیان کرد: براساس برنامه عملیاتی شورای حفاظت باید 2.3 میلیون متر مکعب از محل تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی صرفه جویی می‌شد که تا به حال با اقدامات انجام شده 54.4 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی شده است که از برنامه عملیاتی جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 45‌کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها در سطح استان نصب شده است، گفت: از محل احیاء و تعادل بخشی نیز به تعداد 192 مورد کنتور هوشمند در دست خرید داریم تا بر روی چاه‌ها نصب شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.