بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی در راستای حمایت از بخش کشاورزی افزون بر شش هزار و 778 میلیارد ریال تسهیلات در 9 ماهه سالجاری پرداخت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛ برنج فروش آذر با اعلام اینکه این میزان تسهیلات به 56 هزار متقاضی در زیربخش های مختلف زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات و صنایع تبدیلی کشاورزی استان پرداخت شده است، گفت: تسهیلات پرداخت شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از یکهزار میلیارد ریال افزایش نشان می دهد.

وی گفت: در 9 ماهه امسال بیشترین تسهیلات به ترتیب به زیربخش های زراعت افزون بر یکهزار و 932 میلیارد ریال، صنایع تبدیلی یکهزار و 100 میلیارد ریال و باغداری 754میلیارد ریال پرداخت شد.

برنج فروش آذر تسهیلات پرداختی در زیر بخش دام و طیور را افزون بر 752میلیارد و 411میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 400 میلیارد ریال ریال هم از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

استان آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی حاصلخیز وسیع، یکی از مراکز عمده کشاورزی کشور می باشد. از مجموع مساحت استان 1.22 میلیون هکتار (معادل 26%) را اراضی کشاورزی قابل بهره برداری تشکیل می دهد که از این مقدار 7/32% اراضی آبی و 3/67% بقیه را اراضی دیم تشکیل می دهند.

استان آذربایجان شرقی با موقعیت و ویژگی خاص جغرافیایی و آب و هوای متنوع، امکان تولید محصولات زراعی و باغی مختلفی را داراست که علاوه بر تامین نیازهای داخلی در زمینه صادرات به سایر کشورها هم فعال می باشد که از مهمترین تولیدات زراعی استان غلات، سیب زمینی، پیاز و علوفه و از تولیدات باغی، سیب، انگور و زردآلو را می توان نام برد.

این استان از نظر تولید پیاز رتبه اول و از نظر تولید سیب زمینی رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.