آسوشیتدپرس با اشاره به آزادی زندانیان آمریکایی، به جمهوری‌خواهان درخصوص نابودی دستاوردهای اوباما، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آزادی زندانیان دوتابعیتی آمریکایی بوسیله ایران به دولت اوباما این فرصت را داد تا به نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا این پیام را ارسال کند: شما می‌توانید دست آشتی را که من به سوی ایران و کوبا دراز کرده‌ام از میانه راه برگردانید، اما بدانید کار آسانی پیش‌روی نخواهید داشت.

در ادامه گزارش آمده است: نامزدهای جمهوری‌خواه عزمشان را جزم کرده‌اند تا به محض راهیابی به کاخ‌سفید، روند آشتی میان تهران و واشینگتن را که «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا آغاز کرده، متوقف کنند. از سوی دیگر، بسیاری از متحدان آمریکا بدلیل منافع اقتصادی که نزدیکی این دو کشور به همراه خواهد داشت، خواهان ادامه این روند هستند. ایران به احتمال زیاد تا پیش از آغاز به کار رئیس‌جمهور آتی آمریکا، به یک وزنه ارزشمند جهانی و قدرتی میانجی در مذاکرات دیپلماتیک بین‌المللی تبدیل شده است. کشوری که همچنین می‌تواند بازار مناسبی سرمایه‌گذاران آمریکایی محسوب شود. 

نگارنده گزارش سپس می‌نویسد: تلاش برای انزوای تهران ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و به انزوای خود آمریکا در میان متحدانش منجر شود. در مورد کوبا نیز پس از آنکه اوباما به چندین دهه جنگ سرد میان دوکشور پایان داد، شرایط مشابهی بوجود آمده است. تجار آمریکایی اکنون چشم به بازار کوبا دوخته‌اند و صنعت گردشگری آمریکا نیز به‌تازگی روندی رو به رشد یافته است.

یک کارشناس آمریکایی مسائل خاورمیانه در گفتگو با آسوشیتد پرس، اظهار داشت: متوقف کردن سیاست‌های آشتی‌جویانه اوباما بوسیله رئیس‌جمهور آینده شاید کار آسانی به نظر بیاید، اما تلاش برای منزوی نشدن در جامعه بین‌المللی بسیار مشکل خواهد بود. پرسش اساسی که باید مطرح کرد این است: «آیا می‌توان دیگر کشورهای جهان را وادار کرد همانگونه که شما می‌اندیشید، به مسائل نگاه کنند؟» 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار