مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه مصرف آب در استان دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یاسوج؛علی لطفی افزود: 90 درصد منابع آب سطحی و زیرزمینی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که برای کاهش برداشت آب زیر زمینی و همچنین بهره‌برداری مناسب احتیاج به ایجاد برنامه مشترک میان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و شرکت شهرک‌های صنعتی و همچنین کشاورزان و بهره‌برداران داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایجاد پروژه‌های اجرایی تعادل‌بخشی منابع آب افزود: مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل برداشت از منابع آب زیرزمینی و نصب کنتور هوشمند از برنامه‌های تعادل‌بخشی منابع آب است که در همین خصوص 480 کنتور هوشمند نصب و 200 حلقه چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

وی سرانه مصرف آب در استان را 1.5 تا دو برابر نرم کشوری خواند و افزود: بازسازی شبکه توزیع آب در داخل شهرها و روستاها، کنترل برداشت از شبکه توزیع آب شهری و روستایی، اطلاع‌رسانی و همچنین فرهنگ کاهش مصرف آب از برنامه‌های آب و فاضلاب استان برای کاهش سرانه مصرف آب است.

این مسئول بیان کرد: برای کاهش مصرف آب شرب و کشاورزی 7 طرح ملی، 50 پروژه کوچک استانی و 12 طرح مطالعاتی در دست اجرا است که با اجرای این طرح‌ها مصرف آب کاهش می‌یابد.

لطفی عنوان کرد: طی برنامه ششم، برداشت از سفرهای آب زیرزمینی 25 درصد کاهش خواهد داشت و با تخصیص منابع آب سطحی به استان از این منابع استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای تقویت سفره‌های زیرزمینی طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اجرا کنند، افزود: 6 طرح تغذیه مصنوعی برای تقویت سفره‌های آب‌ زیرزمینی در حال اجرا است که با اجرای این طرح‌ها سالانه 16 میلیون مترمکعب آب به حوزه‌های آبخوان‌داری تزریق می‌شود.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: سرانه ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.