معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمدگفت: ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان مستلزم حمایت تمامی سازمان‌ها و مسئولان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛هوشنگ سیاوش‌پور  با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو در ساماندهی کودکان کار ورود پیدا کرده است، گفت: بحث ساماندهی کودکان کار وظیفه یک دستگاه نبوده و انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های عضو همکاری لازم را داشته باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحث راه‌اندازی مرکز کودکان کار و خیابانی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: رویکرد بهزیستی به کودکان کار و خیابانی بررسی و مقابله با آسیب‌ها بوده است.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه سالانه تعداد کودکان کار و خیابانی 20 درصد افزایش می‌یابد، گفت: با راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان کار میزان آن‌ها به حداقل خواهد رسید.

این مسئول ضمن خرسندی از روند اجرای مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی اذعان کرد: با توجه به اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابانی تنها به یک دستگاه واگذار نشده بلکه دستگاه‌های آموزشی، اجرایی، نظامی، انتظامی و... مسئول هستند و باید نسبت به ساماندهی و رفع مشکلات کودکان کار و خیابانی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وظایف دستگاه‌ها در جلسه کارگروه اجتماعی به دستگاه‌ها اعلام خواهد شد، گفت: بیشترین مشکل ما در بحث کودکان کار و خیابانی ایام تعطیلات نوروز و تابستان بوده که با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها باید آسیب‌های این قشر را به حداقل برسانیم.

سیاوش‌پور که تعداد آمار کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد اعلام نکرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری دستگاه‌ها در ساماندهی کودکان کار و خیابان چگونه است، تصریح کرد: اینکه دستگاه‌های عضو و مسئول همکاری نمی‌کنند را قبول ندارم چرا که دستگاه‌هایی تاکنون همکاری داشتند که باید وظایف سایر دستگاه‌ها را به آن‌ها یادآوری کرد.

این مسئول با اشاره به ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سطح کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر مناطق کشور به معضل و مشکلی برای استان ایجاد شده، گفت: هر کدام از کودکان به دلایل خاصی به خیابان می‌آیند که باید تمامی دستگاه‌ها در کنار هم باشند تا هر فرد شناسایی شده را به اقتضای دلیل ورود این افراد به خیابان به دستگاه مربوطه تحویل داد تا نسبت به رفع مشکل کودکان کار اقدام کنند.

معاون امرو اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کودکان کار را به صورت جداگانه به مددکار معرفی می‌کنیم، گفت: تاکنون 10 نفر از کودکان کار را به آموزش و پرورش معرفی کردیم که در حال حاضر مشغول تحصیل هستند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه تعداد کودکان کار و خیابانی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد زیاد نیست و می‌توان آن‌ها را ساماندهی کرد، گفت: بنا به دلایل معیشتی، اقتصادی، آموزشی و علمی و ... نمی‌توان تعداد کودکان کار را به حداقل رساند

انتهای پیام/گ
برچسب ها: ساماندهی ، کودکان ، ارگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.