از مجموع 296داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی صلاحیت 155 داوطلب توسط هيئت دولت تایید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حوزه همدان و فامنین با 83داوطلب، بیشترین آمار ثبت نام‌کنندگان انتخابات در استان را دارا میباشد که بعد از بررسی صلاحیت‌ها 40نفر تاييد، 19نفر رد صلاحيت، 20 نفر عدم احرازصلاحيت و 4 نفر انصرافی راشامل میشود.


همچنین در حوزه ملایرتعداد ثبت نام کنندگان به 72نفر رسید،که از این تعداد 35 نفر تاييد، 19 نفر رد صلاحيت، 17 نفر عدم احراز صلاحيت و يك نفر از رقابت در انتخابات انصراف داد.

در حوزه بهار و کبود راهنگ با  ثبت نام ۳۹داوطلب، صلاحیت 30 نفر تاييد شد،همچنین 2 نفر رد صلاحيت،6 نفر عدم احراز صلاحيت و يك نفر انصرافی از دور انتخابات را به همراه داشت.

21داوطلب نیز از حوزه اسدآباد برای حضور در خانه ملت ثبت نام کرده بودند، که 12 نفر تاييد، 2 نفر رد صلاحيت و 6 نفر عدم احراز صلاحيت آنان تایید شد.

در حوزه تویسرکان از بین ۲۷داوطلب، 13 نفر تاييد شدند، همچنین 4 نفر رد صلاحيت، 8 نفر عدم احراز صلاحيت و 2 نفر از حضور در انتخابات انصراف دادند.

در حوزه نهاوند از مجموع 29داوطلب، 18 نفر تاييد، 5 نفر رد صلاحيت و 6 نفر عدم احرازصلاحيت شدند.

کمترین آمار تایید شدگان نیز مربوط به حوزه رزن است که از بین 26نفر، 7 نفر تاييد، 9 نفر رد صلاحيت، 9 نفر عدم احراز صلاحيت و يك نفر انصرافی بود.

 در مجموع ۵۲ درصد از داوطلبان نمایندگی تایید صلاحیت شده، ۴۵ درصد رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت و سه درصد انصراف دادند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.