ستاندار خراسان رضوی گفت: تنها در روز نخست اجرای برجام و فراهم شدن فضای تعاملات بانکی، یک هزار اعتبار اسنادی باز شد که برای تجار، بازرگان و فعالان اقتصادی کشور خبری بسیار خوب و امیدوار کننده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان افزود: فرجام مذاکرات هسته ای زمینه بروز و ظهور گسترده تر ظرفیت ها و قدرت داخلی در عرصه بین المللی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: ظرفیتی که مذاکرات هسته ای برای کشور بوجود آورده، قدرت داخلی است که به دلیل تحریم ها و تنگناهای ناشی از آن محدود شده بود.

رشیدیان اظهار کرد: با رفع تحریم ها ظرفیت بروز و ظهور گسترده تر این قدرت داخلی فراهم می شود و انرژی و توان بسیار جوانان و نیروهای فعال جامعه که به دلیل تحریم های ظالمانه و غیر قانونی در محدوده کوچکی محصور مانده بود، فرصت ظهور و بروز می یابد.

وی گفت: سیاست هایی که دولت یازدهم برای استفاده از این توان و قابلیت های داخلی پیگیری می کند و اقداماتی که تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام می شود این فرصت را فراهم می کند که ظرفیت و توان بالقوه داخلی کشور به صورت گسترده تری در عرصه بین المللی نمود یابد.

وی اظهار کرد: امروز محدودیت هایی که درسال های گذشته در زمینه انتقال تکنولوژی به کشور وجود داشت، برداشته شده و با توجه به فرسودگی بسیاری از صنایع و کاهش بهره وری آنها باید از این فرصت برای به روزآوری تکنولوژی و ماشین آلات استفاده کرد.

وی ادامه داد: این امر به ارتقای ظرفیت های بهره وری در حوزه انرژی، مواد اولیه و نیروی کار کمک کرده و موجب اقتصادی تر شدن تولید، اشتغال بیشتر و رشد و توسعه کشور می شود.

رشیدیان گفت: اجرایی شدن برجام فضا و ظرفیت لازم برای استفاده از توان و منابع داخلی در توسعه را فراهم می کند که باید با هوشمندی و عملکرد سریع در جهت شکوفایی اقتصاد و دانش و ایجاد فضای نشاط داخلی عمل کنیم.

انتهای پیام//گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.