مشهد؛

برگزاری کنفرانس غربالگری ژنتیکی در مشهد

کنفرانس علمی غربالگری اختلالات ژنتیکی و ناهنجاری های مادرزادی در دوران بارداری اول بهمن ماه در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، دبیر این کنفرانس گفت: این کنفرانس علمی با هدف شناساندن اهمیت غربالگری اختلالات ژنتیکی و مادرزادی طی دوران بارداری در کاهش میزان مبتلایان به این ناهنجاری در جامعه برگزار می شود.

دکتر محمدرضا هدایتی مقدم با بیان اینکه این کنفرانس با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد و موسسه درمانی آستان قدس رضوی برگزار می شود افزود: آزمون های بیوشیمیایی غربالگری، بررسی رادیولوژیک ناهنجاری های جنینی، دستورالعمل های ملی و بین المللی، روش های نمونه برداری از جنین و ملاحظات پزشکی قانونی در این زمینه از محورهای این کنفرانس هستند.

وی با اشاره به ارائه 10 سخنرانی توسط متخصصین برتر این علم در کنفرانس مزبور اظهار کرد: بررسی نقش غربالگری در کاهش تعداد مبتلایان به سندرم داون (عقب افتادگی ذهنی) مهمترین محور این کنفرانس است.

هدایتی مقدم ادامه داد: اجرای برنامه های غربالگری در دوران بارداری و شناسایی جنین های مبتلا به این بیماری نقش مهمی در جلوگیری از تولد نوزادان دارای مشکل دارد.

کنفرانس یک روزه علمی غربالگری اختلالات ژنتیکی و ناهنجاری های مادرزادی در دوران بارداری با حضور متخصصین رشته های زنان و زایمان، مامایی، آسیب شناسی، کودکان، پزشکی اجتماعی، پزشکی قانونی، پزشکی مولکولی، ژنتیک پزشکی و علوم آزمایشگاهی در مشهد برگزار خواهد شد


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.