معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اعتياد را تهديدی جدی برای سلامت جامعه دانست و گفت: پيشگيری از اعتياد مستلزم پشتيبانی همگانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرهنگ جعفر كردلو در كارگروه پيشگيري از اعتياد كه در سالن جلسات معاونت اجتماعي استان برگزار شد گفت : دشمن در اين حوزه سرمايه گذاري عظيمي داشته و با تكيه بر ابزارهاي مختلف به انحطاط كشيدن جوانان را هدف قرار داده است.

وي تهديدات موادمخدر و اعتياد در جامعه دانشگاهي را يادآور شد و افزود :در پيشگيري از اعتياد بايد برنامه هاي اجتماعي، فرهنگي، آموزشي و تربيتي هدفمند و مشاركتي اجرا كرده و از ظرفبت هاي نهادهاي فرهنگي و اجتماعي بهره حداكثري را برد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان با تأکيد بر اينکه اعتياد عاملي تک‌وجهي نيست و عوامل مختلف در آن دخيل هستند، تصريح کرد: بيکاري ، مشکلات خانوادگي ، طلاق ،افسردگي و مهم‌تر از همه دسترسي آسان به مواد مخدر در آن دخيل هستند.

سرهنگ جعفر كردلو ترويج و اشاعه موادمخدر را بزرگترين تهديد دشمن كه بسترساز بروز جرايم و آسيب هاي اجتماعي است دانست و گفت: دشمن در اين حوزه تلاش دارد كانون گرم خانواده را سست كرده و جوانان را به سمت انحرافات و كجروي ها هدايت دهد.

وي با بيان اينکه کاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از مصرف مواد مخدر را بايد در مقوله عدم مصرف مواد مخدر فرهنگ سازي کرد، گفت: اعتياد بلاي خانمان سوزي است که در جامعه بيداد مي کند و بايد با برنامه ريزي هاي موثر، اين معضل را ريشه کن کرد.

اين مقام مسئول در پايان افزود : خانواده به عنوان نخستين كانون تامين سلامت فردي نقش مهمي در پيشگيري از اعتياد داشته که مي تواند با اطلاع رساني دقيق و انجام مراقبت هاي خاص به نقش پيشگيرانه خود به نحو شايسته اي عمل كند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.