مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مقام ادبی اصفهان به منظور احیای "مکتب ادبی اصفهان" سال آینده برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان ، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه مفاخر و تجلیل از آنها گفت: انجمن مفاخر این استان با دبیری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می‌کند و اگرچه در این حوزه ظرفیت‌های بسیاری وجود داشته اما به نظر من به خوبی از آن‌ها استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه در جلسات خود تلاش می‌کنیم که در گام نخست، مقام ادبی استان اصفهان را بار دیگر احیا کنیم، تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه شعر و ادب، سبک اصفهانی که برخی از آن با نام سبک هندی یاد می‌کنند، قدمت بسیاری دارد و ما باید در راستای احیای دوباره این سبک ادبی، اقدامات جدی صورت دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: در این حوزه افراد بسیار شاخص و بزرگی حضور داشته‌اند و در حال حاضر ٩٠ انجمن ادبی در اصفهان حضور دارند اما متأسفانه تعداد ی از این انجمن‌ها هنوز فعال نیستند و تلاش ما این است که بار دیگر نشاط را به این انجمن‌ها بازگردانیم.

وی افزود: جوانان علاقمند باید در کنار افراد مجرب، در انجمن‌های متعدد و متنوع را تشکیل داده و در این زمینه فعالیت‌های هنری، فرهنگی و ادبی زیادی صورت دهند.

حجت‌الاسلام ارزانی بیان کرد: قرار است که مقام ادبی اصفهان برای احیای "مکتب ادبی اصفهان" سال آینده برگزار شود و در این برنامه بهانه‌ای برای احیای سبک ادبی اصفهان به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مرحوم میرداماد و جایگاه والای این هنرمند در شهر اصفهان گفت: در این حوزه نیز اقدامات مهم و تأثیرگذاری در دستور کار قرار گرفته و قرار است کارهایی درباره این حکیم بزرگوار که در عرصه‌های مختلف فلسفه به طور خاص و دیگر حوزه‌های اجتماعی فعالیت‌های شاخص و فاخری داشته، مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بیان کرد: بدون شک بخش عظیمی از حضورمرحوم میرداماددر اصفهان باعث فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری شده و ایشان در دوران حضور در شهر اصفهان، در زمینه تربیت شاگردان بسیار، فعالیت‌های بسیاری صورت داده‌اند.
وی افزود: این اتفاقات باید در استان باید احیا شود و بر اساس مصوبه جلسه باید فعالیت‌های انجام شده احصا شده و پس از این موضوع، کار را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.