«باتلاق وان» روایت زندگی مهاجران غیرقانونی است که به خیال داشتن یک زندگی بهتر خودشان را در باتلاقی از آرزوهای بر باد رفته غرق کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از مستند «باتلاق وان» در سالن نمایش مرکز آموزش و پژوهش بنیاد زندانیان با حضور امیر تاجیک مدیر شبکه، جواد نوروز‌بیگی، مهدی گلستانیان، رز ضوی، محمود گبرلو، محمد متوسلانی، امیر شهاب رضویان برگزار شد.

نشست خبری و مراسم رونمایی از مستند «باتلاق وان» با حضور امیر تاجیک مدیر شبکه، جواد نوروزبیگی تهیه کننده، مهدی گلستانیان کارگردان، رز رضوی، علی اوسیوند، پویا امینی، مونا فرجاد، حسین عابدینی و عوامل تولید مستند همچون رحیم زاده مجری طرح، منصور شهبازی صدابردار، عبد عبدی نسب مدیر فیلمبرداری و یاسر لواسانی دستیار صدابردار و جمعی از خبرنگاران در این مراسم حضور داشتند.
 
در ابتدای این نشست امیر تاجیک گفت: متاسفانه تصویر دروغی درباره مهاجرت از طریق شبکه های فارسی زبان خارج از کشور ارائه شده است. هدف ما از تولید «باتلاق وان» این بود که تصویر صحیح و بدون پرده ای از واقعیت به مخاطب ارائه کنیم.

وی افزود: از آقای نوروزبیگی که مفهوم تهیه کنندگی حرفه‌ای در سینمای مستند را به خوبی می داند و از آقای گلستانیان به خاطر صبری که برای ارایه تصویر واقعی از وضعیت مهاجران داشته تشکر میکنم. افتخار رسانه ملی پرداختن به این موضوع به صورت شفاف است.

در ادامه جواد نوروزبیگی در خصوص جمع‌آوری این مستند گفت: مستند «باتلاق وان» قصه بسیار جذاب و آموزنده‌ای داشت و زمانی که گلستانیان پیشنهاد ساخت آن را مطرح کرد ترغیب به تولید شدم.
 
وی افزود: این مستند به خوبی مشکلات و معضلات موجود در مهاجرت‌های غیرقانونی را به تصویر می‌کشد و ثانیه‌های زندگی افرادی را روایت می‌کند که به خیال زندگی بهتر کوله‌بار سفرشون را بستند و عازم کشور ترکیه شدند، اما در نهایت با باتلاقی مواجه شدند که دیگر جای برگشتی پیش رویشان نگذاشته و آن‌ها را به یک زندگی اجباری دعوت کرده است.
 
در ادامه مهدی گلستانیان در خصوص سختی‌ها و مشکلات ساخت این مستند اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم دست به تولید این مستند بزنم، حدود 8 ماه با هزینه شخصی عازم کشور ترکیه شدم و از فراز و فرودهای خروج غیرقانونی کسب اطلاع کردم و با افراد بسیاری به گفتگو پرداختم تا با اشراف کامل به مشکلات و خطرات این قصه بپردازم.
 
وی ادامه داد: بعد از آن با گروه سازنده مستند «باتلاق وان» عازم کشور ترکیه شدیم و تصویربرداری را آغاز کردیم و با وجود مشکلات و سختی‌هایی که پیش رو داشتیم با همت و همکاری تک‌تک عوامل کار را ضبط کردیم گلستانیان در خصوص توجه مسئولان امر نسبت به این معضل تصریح کرد: امیداورم با پخش این مستند مسئولان بیش از گذشته به مشکلات جوانان کشورمان رسیدگی کنند تا شاهد سیاه شدن آینده سرمایه‌های سرزمینمان نباشیم.
 
رز رضوی در ادامه این نشست عنوان کرد: این اولین مستندی بود که در آن ایفای نقش می‌کردم و باید بگویم که فضای این کار با فضای بازیگری بسیار متفاوت است و اگر کم و کاستی در نوع بازی‌ام است پیشاپیش از مخاطبان عذرخواهی می‌کنم.
 
وی ادامه داد: این مستند برایم بسیار لذت‌بخش بود و من را با دنیای دیگری آشنا کرد، "باتلاق وان" به موضوعات و نکات بسیار ریزی می‌پردازد که اگر مخاطبان آگاهی نسبت به این سختی‌ها نداشته باشند به راحتی در این مسیر قرار می‌گیرند و آینده خودشان را به تباهی می‌کشانند، ما در این مستند سعی کردیم با افرادی گفتگو کنیم که 10 سال از عمر خودشان را در کشوری سپری کردند که در آن آزادی و آرامش ندارند و این وضعیت سخت آن‌ها برایشان چندین برابر دشوارتر از سختی‌هایی بود که در کشور خودشان با آن روبرو بودند اما به دلیل نداشتن روی برگشت به خانه و کاشانه خودشان مجبور به تحمل آن سختی‌ها شدند.
 
گلستانیان در پایان خاطرنشان کرد: از تمام عوامل سازنده این مستند تشکر می‌کنم که با وجود سختی‌های فراوان، دست به دست هم دادند و من را در تهیه این اثر یاری کردند بخصوص جواد نوروزبیگی که با حمایت‌های بی‌دریغش حامی من در تولید «باتلاق وان» بودند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار