سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری باید لایحه مربوط به امتیازات تشویقی انتقال کاربری های آلاینده و مزاحم به شهرک های صنعتی مجاز را طی دو ماه به شورای شهر ارائه نماید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ندا واشیانی پور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طرح پیشنهادی چهار نفر از اعضای شورا در ارائه لایحه ای توسط شهرداری اصفهان در خصوص اعطاء امتیازات تشویقی جهت انتقال دارندگان مشاغل آلاینده به شهرک های صنعتی مجاز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از انتظارات مردم از شورای شهر و شهرداری ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده است و همواره تاکید دارند که جهت ارتقاء سلامت شهروندان، مدیریت شهرداری به صورت جدی تر در این خصوص اقدام نماید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 14 رسته و عنوان شغلی آلاینده در محدوده شهر اصفهان فعالیت می کنند اظهار کرد: علاوه بر مشکلات زیست محیطی و تهدید سلامت شهروندان، این مشاغل مسائلی را به لحاظ زیبایی و منظر شهری ایجاد کرده به طوری که نقش شهرداری در این خصوص همراه با سیستم قضایی صرفا سلبی است که در اکثر موارد منجر به تعطیلی می گردد که این تعطیلی ها علاوه بر مشکلات اقتصادی تبعات فرهنگی و اجتماعی برای صاحبان این مشاغل ایجاد می کند.

واشیانی پور تصریح کرد: در طرح اعضای شورا جهت ساماندهی مشاغل آلاینده در شهر اصفهان،پیشنهاد شدمدیریت شهرداری لایحه ای تحت عنوان " امتیازات تشویقی برای کاربری های آلاینده و مزاحم جهت انتقال آنها به شرکت های صنعتی مجاز" طی دو ماه آینده جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه نماید که این پیشنهاد با 17 رای موافق مصوب گردید.

وی افزود: بر اساس مواد 10 و 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، کارگروه اجرایی کاهش آلودگی هوای اصفهان، تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سال 93 به موضوع شناسایی و تهیه فهرست رسته های صنفی آلاینده و اولویت بندی انتقال این رسته ها به شرکت های صنعتی بزرگ اصفهان پرداخت و فهرستی شامل 14 عنوان از مشاغل آلاینده را اعلام کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این فهرست بر اساس اولویت خروج مشاغل از مناطق 15 گانه شهر اصفهان تهیه شده است گفت: ملاک های اولویت بندی این مشاغل شامل تعدد و پراکندگی رسته در محدوده شهری، استفاده از سوخت مازوت و گازوئیل، تولید سنتی، تولید سرباره و پسماند خطرناک، آلاینده هیدروکربنی، آلاینده های ناشی از روغن و گریس و دوده، حمل ونقل درون شهری و ماشین آلات سنگین، آلودگی صوتی، تولید ذرات معلق، ایجاد باطله ها و زباله است.

واشیانی پور ادامه داد: لایحه ای به همراه آیین نامه پیشنهادی جهت مبارزه با حیوانات ناقل بیماری در محدوده شهر اصفهان جهت بررسی بیشتر به کمیسیون بهداشت و سلامت و خدمات شهری ارجاع داده شد.

وی یادآور شد: روز گذشته لایحه بودجه سال 95 شهرداری جهت بررسی به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شد که با برگزاری جلسات فشرده در کمیسیون های تخصصی، این لایحه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز 29 دی ماه که روز هوای پاک است تصریح کرد: قرار است در روز هوای پاک شاهد افتتاح 170 دستگاه اتوبوس شهری یورو 3 با هزینه ای بالغ بر 650 میلیارد ریال، نصب و بهره برداری 200 دستگاه سیستم صوتی اعلام ایستگاه داخل اتوبوس، نصب سیستم جدید یکپارچه مدیریت مکانیزه ناوگان و سیستم جامع دریافت کرایه بر روی 100 دستگاه اتوبوس با هزینه ای بالغ بر 4 هزار و 500 میلیون ریال با همکاری بانک انصار، بازسازی و بازگشت به چرخه حمل ونقل 50 دستگاه اتوبوس دیزل و گازسوز، سامانه پیامکی ارتباطات مردمی و ارزیابی عملکرد خطوط و ناوبران شرکت اتوبوس رانی، سامانه تلفن همراه اطلاعات خطوط اتوبوسرانی و مسیریابی، تصفیه خانه پساب سیستم شستشوی اتوبوس های اتوبوسرانی اصفهان، افتتاح اولین توقفگاه بخش خصوصی شرکت واحد باشیم.



انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.