مدیر شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت مطالبات 135 میلیارد ریالی ذرتکاران شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه از توابع این استان بابت خرید تضمینی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علی لاهوتی  افزود: از این میزان مطالبات حدود 120 میلیارد ریال مربوط به ذرتکاران شهرستان های گچساران و باشت و مابقی نیز مربوط به ذرتکاران شهرستان کهگیلویه است.

وی بیان کرد: پرداخت این مطالبات از امروز بر اساس زمان تحویل ذرت از سوی کشاورزان این سه شهرستان به مراکز ذرت خشک کنی و شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد است.

لاهوتی اظهار کرد: بیش از 13 هزار و 600 تن ذرت دانه ای از کشاورزان شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه به طور تضمینی و به قیمت هر کیلوگرم 9 هزار و 600 ریال خریداری شده است.

خرید تضمینی ذرت از کشاورزان شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه همزمان با برداشت این محصول در مهر امسال آغاز شد اما تاکنون پول آن پرداخت نشده بود.

با توجه به بالا بودن هزینه های کود، سم و بذر و مخارج زندگی تاخیر در پرداخت بهای خرید تضمینی ذرت به کشاورزان مشکلات متعددی را برای بهره برداران این محصول در شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه ایجاد کرده است.

پیش از این مهمترین دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات ذرتکاران شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه تامین نشدن نقدینگی خرید تضمینی ذرت در تهران اعلام شده بود.

امسال سه هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت ذرت دانه ای رفت که از این میزان حدود دو هزار و 800 هکتار مربوط به شهرستان های گچساران و باشت و مابقی نیز مربوط به شهرستان کهگیلویه است.

دو نوع ذرت شامل دانه ای و علوفه ای در کهگیلویه و بویراحمد کشت می شود.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.