یاسوج؛

معرفی آثار برتر جشنواره شعر محلی «تشک افتو» در کهگیلویه و بویراحمد

طی آیینی برگزیدگان جشنواره استانی شعر بومی و محلی «تشک افتو» در کهگیلویه و بویراحمد، معرفی و از آنها تجلیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛فریدون هاشمی عصر دیروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر محلی «تشک افتو» که به همت سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با اشاره به سرعت و شتاب ادبیات دنیای امروز، اظهار کرد: شعر، مادر هنرهای هفت‌گانه است و بر پایه واژه‌ها و زبان استوار است.

داور نخستین جشنواره استانی شعر بومی تشک افتو با بیان این که شاعر با دنیایی از واژه‌ها مواجه است، افزود: شاعر باید بتواند با کنار هم چیدن واژه‌ها و ایجاد فضایی متناسب با تخیل مخاطب اثری زیبا خلق کند.

مسئول انجمن شعر و ادب شهرستان بویراحمد با تاکید بر خلق شعرهای اثرگذار، گفت: شاعران ما علی‌رغم این که شعرهای خوبی می‌نویسند اما نمی‌توانند شعرهای اثرگذاری خلق کنند.

وی بر مطالعه و ژرف‌اندیشی هنرمندان در حوزه ادبیات تاکید و خاطرنشان کرد: آشنایی با فرهنگ، فضا، سنت، زبان و واژه‌های بومی عامل سرودن شعرهای استخوان‌دار و سرشار از حس و اندیشه و زیبایی است.

رسول سنایی نیز ضمن تقدیر از اسقبال خوب شاعران استان در این جشنواره، گفت: هر چه واژگان ما به فرهنگ، رسوم و آیین بومی نزدیک‌تر باشند، بیشتر بر مخاطب اثر گذاشته و او را جذب می‌کند.

داور نخستین جشنواره استانی شعر بومی تشک افتو، سطح آثار رسیده به دبیرخانه را خوب دانست و پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، تصریح کرد: آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید که از میان آنها 9 اثر توسط هیئت داوران به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: هیئت داوران این جشنواره فریدون هاشمی، رسول سنایی و فاطمه دانشی از شاعران برجسته استان بودند.

 اکبر سلیمانی از لنده در بخش کلاسیک و پریسیما هاشمی از یاسوج در بخش شروه های لری، مقام اول، معصومه جاودانیان از بهمئی، زهرا محمدی از چرام در بخش کلاسیک و آریا معصومی از دهدشت در بخش سپید مشترکاً مقام دوم، حمید حسینیان از دنا، صمد غلامشاهی از لنده، قاسم بدره از دنا و لیلا موسویان از چرام مشترکا مقام سوم را در بخش کلاسیک لری کسب کردند.

سید فیض‌الله حسینی، سحر حسینی و محمدرضا تیموری‌نژاد نیز به عنوان شاعران قابل تقدیر معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: جشنواره ، شعر محلی ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.