نخست وزیر انگلیس اعلام کرد دولتش 20 میلیون پوند برای آموزش زبان به زنان مسلمان اختصاص داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه یورو نیوز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در روز دیدار با گروهی از زنان مسلمان از بودجه بیست میلیون پوندی دولت برای کمک به زبان آموزی زنان اقلیت خبر داد.

کامرون گفت حدود سی و هشت هزار زن مسلمان در بریتانیا زندگی می کنند که نمی توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و حدود دویست هزار زن مسلمان در این کشور دانش انگلیسی بسیار اندکی دارند.

وی افزود: ما می خواهیم جامعه ای یکدست تر داشته باشیم. جامعه ای که همه بتوانند از همه استعدادهایشان بهره مند شوند. اگر بعضی از افراد نتوانند زبان کشور را صحبت کنند، این جامعه نمی تواند کشور فرصتها باشد.

نخست وزیر انگلیس یادآور شد: در بسیاری از موارد این مشکل افراد نیست، به دلیل این که آنها در وضعیتی قرار گرفته اند که هیچ انگیزه ای برای آموختن زبان انگلیسی، و برای مشارکت بیشتر در جامعه ندارند. این مساله در کشور ما باید عوض شود و این پیشنهادها مطمئنا باعث عوض شدن این فضا خواهند شد.

بر اساس قانونی که قرار است از ماه اکتبر سال جاری میلادی اجرا شود، زوجهایی که دارای ویزای پنج ساله همسری هستند، اگر پس از دو سال و نیم نتوانند امتحان زبان را با موفقیت پشت سر بگذارند، از بریتانیا اخراج خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار