کارشناس بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: سالانه میلیون‌ها نفر در سطح جهان در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کارشناس بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: سالانه میلیون‌ها نفر در سطح جهان در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

ذائبی به مناسبت 29 دی روز هوای پاک با اعلام اینکه هر انسان به طور متوسط در روز حدود 17 تا 30 هزار بار نفس می‌کشد، اظهار کرد: انسان بدون آب و غذا مدتی زنده می‌ماند، ولی در نبود هوا کمتر از چند ثانیه از بین می رود .

وی، مصارف خانگی سوخت‌های فسیلی، وسایل نقلیه موتوری، صنایع، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان شن از منابع مهم آلوده کننده هوا برشمرد و خاطرنشان کرد: آلودگی هوا باعث بیماریهای دستگاه تنفسی و بیماریهای دیگر از جمله سرطان می‌شود .

ذائبی گفت: بیشتر ترافیک‌های سنگین بخاطر تردد خودروهای تک سرنشین است، لذا باید به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده یا با دوچرخه و یا بصورت پیاده اقدام کنیم.
 وی افزود: در زمستان نیز به جای گرم کردن بیش از حد محیط خانه، لباس‌های گرمتر بپوشیم و دمای محیط خانه را چند درجه پایین بیاریم تا سوخت کمتری مصرف شده و هوا کمتر آلوده شود.

کارشناس بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: باید کاشت درختان و افزایش فضای سبز را مدنظر قرار دهیم و اگر نمی توانیم یک باغ داشته باشیم حداقل یک گل یا یک درخت می‌توان کاشت.

وی تاکید کرد: در زمان بروز آلودگی هوا از جمله ریزگردها، افراد سالمند، زنان باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی حتی الامکان از محیط منزل خارج نشود و در زمان بروز پدیده آلودگی هوا مصرف میوه و سبزیجات را افزایش داده و از ورزش و پیاده روی در فضای باز خودداری شود.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.