کدام کالاها تحت تأثیر برجام ارزان می‌شوند؟/رستوران معروف ظفر پلمب شد/ردپای انسان عصرحجر در ایران+عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در اینجا گزيده‌ای از اخبار روزانه را در قالب يك  بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار داده ایم.


کدام کالاها تحت تأثیر برجام ارزان می‌شوند؟
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت تأثیر اجرای برجام بر قیمت کالاهای مصرفی را تشریح کرد.


برانکو دروازه‌بان پرسپولیس را انتخاب کرد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که در تعطیلات نیم فصل به دنبال پیدا کردن دروازه بانی برای تیمش بود تا جانشین سوشا مکانی کند، گزینه مورد نظرش را انتخاب کرد و وی بامداد سه شنبه وارد تهران می شود.


آمریکایی پنجم آزاد شده در ایران کیست؟
"ماتیو رویثیک" آمریکایی پنجم آزاد شده در قالب مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی در خبر اولیه مبادله زندانیان از قلم افتاده بود اما نشریه نیویورکر نخستین رسانه ای بود که روز یکشنبه در گزارش خود از پشت پرده های مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا اشاره ای به این آمریکایی داشت و اعلام کرد زندانیان آزاد شده در ایران 4 نفر نبوده بلکه 5 نفرهستند.


واتس اپ برای همیشه رایگان شد
واتس اپ اعلام کرد که از امروز هزینه‌ یک دلاری اشتراک سالانه را حذف کرده و این سرویس برای همیشه رایگان خواهد شد.


پلیس فتا: تلگرام سوشا مکانی هک نشده بود
چندی پیش در فضای مجازی اخباری مبنی بر انتشار عکس های خصوصی دروازه بان جنجالی تیم فوتبال پرسپولس منتشر شد.


عروس‌های بزرگتر از داماد؛ پدیده اجتماعی خوب، بد، زشت؟!
تناسب سن ازدواج در کشور رو به تغییر است و برخلاف دهه‌های گذشته در این دوره بزرگ بودن عروس نسبت به داماد دیگر در بین خانواده ها مخفیانه و پرحاشیه نیست. یک کارشناس امور فرهنگی در این باره می گوید: این تغییرات رفتاری به خاطر دگرگونی در سبک زندگی ایرانی - اسلامی به وجود آمده است.


چه‌کسی به‌ اپل گفته به‌ ایران نیاید؟
قطعا لابی صهیونیستی در ایالات متحده قوی است و کارشکنی های خود را برای ممانعت از ورود تکنولوژی و به ویژه سرمایه و اساسا «رونق» به ایران صورت میدهد.


رستوران معروف خیابان ظفر پلمب شد
یک منبع آگاه از پلمب رستوران معروفی در حوالی خیابان ظفر و ولیعصر (عج) خبر داد.


کشف یک جسم آسمانی مرموز
منجمین موفق به شناسایی جسم آسمانی مرموزی شده اند که در مدار ۲۰۰ سال نوری از مرکز کهکشان راه شیری قرار دارد.


مذاکرات آئودی با واردکنندگان برای ورود به ایران
آئودی آلمان در پی برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران، با پیش بینی پتانسیل رشد بازار خودروهای لوکس به دنبال ورود به ایران است.


با ۶۰۰هزارتومان در کاخ جشنواره سلفی بگیرید
امسال در کنار کاخ اصلی جشنواره که در مرکز همایش‌های برج میلاد واقع شده کاخی مردمی هم برای جشنواره در نظر گرفته شده است.


وقتی باد و باران وظیفه شناس نیستند!
همزمان با روز هوای پاک هوای پایتخت کشور در شرایط ناسالم قرار گرفته است و تعطیلی دو روزه مدارس و تأخیر ساعت آغاز به کار ادارات هم نه تنها نتوانست هوا را برای روز هوای پاک، پاک کند.


مردها را اسیر خودتان نکنید!
هر انسانی برای خودش حریم شخصی قائل است و ازدواج به معنای شکستن این حریم‌ها نیست.


چرا تخم مرغ گران شد؟
براساس گزارش بانک مرکزی قیمت تخم مرغ در هفته منتهی به ۲۵ دی ماه معادل ۲.۰ درصد افزایش و شانه ای ۱۰۳ هزار ریال تا ۱۲۰ هزار ریال فروش رفت.


چرا هوس خوردنی‌های مختلف را می‌کنید؟
ما همه این حس را تجربه کرده‌ایم: لحظه‌ای انگار حتماً باید یک همبرگر، یا مثلاً میلک شیک یا مثلاً یک بسته چیپس بخوریم و هیچ چیز جز چیزی که هوس کرده‌ایم، به دلمان نمی‌چسبد.


زوار تبریز در رفته؛ به کسی برنخورد!
«از بس چشممان به ساختمان‌های کهنه و زوار در رفته عادت کرده دیگر حساس نیستیم؛ می‌گوییم همین جوری می‌‌شود دیگر! همین خوب است!»


هوا 10 درجه گرم تر می شود
وظیفه گفت:بر اساس تحلیل داده‌ها وآخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز با توجه به سکون نسبی جو، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا بویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، قم، کرج، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.


امسال 12 دانش‌آموز خودکشی کردند؛ چرا؟!
در ماه جاری سه دانش‌آموز خودکشی کردند؛ دو نفر در یزد و یک‌نفر در تهران. قبل‌تر و در ماه‌های پیش هم در آذربایجان، لرستان، مازندران و غیره دانش‌آموزانی خود را به کام مرگ فرستادند. اما هنوز سال تمام نشده که آمار از خودکشی 12 دانش‌آموز ایرانی خبر می‌دهد. آیا ما با سریالی دنباله‌دار در خودکشی نوجوانان زیر 18 سال روبروییم؟


حتما گل گاو زبان بخورید
گاو زبان گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتیمتر می رسد ساقه آن شیار دار و خاردار و برگهای این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن است . گلهای آن برنگ آبی ، سفید ، بنفش و آبی است.


عشق از خطوط قرمز است
یک شاعر کودک و نوجوان گفت: در مجموعه «شعر نوجوان امروز» سراغ برخی شاعران مطرح نوجوان نرفتند ولی سراغ نویسندگان و یا شاعران بزرگسال رفتند و این به نظرم اشکال دارد.


ماجرای ازدواج حجت‌الاسلام قرائتی
خاطره کوتاهی از ماجرای ازدواج حجت‌الاسلام محسن قرائتی را می‌خوانید.


گرسنگی 14میلیون آفریقایی بعلت النینو
برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد، چرخه آب و هوایی موسوم به «النینو» در جنوب آفریقا و خشکسالی های ناشی از آن سبب فقر و گرسنگی دست کم 14 میلیون نفر از مردم این قاره شده است.


چيني‌ها نيمي از هاليوود را هم خريدند
شركت «داليان واندا» كه يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي سينمايي جهان به شمار مي‌رود، خبر خريد استوديوي سينمايي هاليوود را اعلام كرده است.


اجرای طرح ملی اینترنت اشیاء در ایران!
طرح ملی اینترنت اشیا (Internet of Things – IoT) با تدوین نقشه راه و راه‌اندازی پارک اختصاصی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرحله اجرا نزدیک شد تا سهم یک درصدی خود را از بازار 5 تا 10 تریلیون دلاری جهان به دست آورد.


ورود اسب‌های چینی به بازار ایران!
درحالی که اسب ترکمن در دنیا به عنوان یک نژاد ایرانی شناخته شده و مورد توجه است اما بی‌توجهی مسئولان کار را به جایی رسانده که تا چند وقت دیگر باید شاهد وارد کردن اسب‌های چینی به ایران باشیم!


وقتی خودرو چند قدم آن‌ طرف تر خاموش می‌کند و کسی جوابگو نیست
در بازار انحصاری و غیر رقابتی خودروسازی داخلی، خودروسازان به دلیل حمایت‌‌های بی‌حد و حصر دولت و نبود رقابت، تا می‌توانند خون به جگر مشتریان خود می‌کنند و اصل مشتری‌مداری و مسئولیت‌پذیری، اصل فراموش‌شده در صنعت خودرو کشور است.


بیرانوند در راه تهران/ مذاکره نهایی در باشگاه پرسپولیس
د‌ر‌وازه‌بان تیم فو‌تبا‌ل نفت که در اردوی این تیم ترکیه به سر می‌برد، امروز (سه‌شنبه) به تهران سفر می‌کند تا مذاکرات خود را با باشگاه پر‌سپولیس ادامه دهد.


تکلیف حج 95 چه شد؟
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تصمیم‌گیری در مورد حج ۹۵ منوط به رفع تناقضات رفتار و گفتار سعودی‌هاست و تا آن زمان برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس جدول زمانبندی ادامه می‌دهیم.


سونی سر خریدارانش کلاه گذاشت!
تلفن هوشمند اکسپریا C4 سونی با دوربین دوم 5 مگاپیکسلی یکی از بهترین تلفن های هوشمند برای سلفی به شمار می رود به طوری که در تابستان امسال نیز کارشناسان حوزه موبایل چنین لقبی را به آن اهدا نمودند.


غول‌های هواپيماسازی دنیا هفته آینده در تهران
مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری گفت: هفته آینده بزرگترین سازندگان هواپیمای آمریکایی و اروپایی وارد کشور می‌شوند.


نقشه پلید سران عرب برای شهروندان ایرانی
«کشورهای عربی ثروتمند که در راس آنها عربستان و کشورهای حوزه خلیج {فارس} قرار گرفته اند، وارد مرحله جدید از تنش‌افزایی با ایران شده اند.»


ردپای انسان عصرحجر در حاشیه کویر نمک
تحقیقات باستان‌شناسی اخیر نشان داده است که انسان عصرحجر که تازه از کوه فرود آمده و در دشت سکونت گزیده بود بر روی مسیر کمانی شکل اطراف کویر نمک استقرار یافته بود.


تهران وارد «خط قرمز» شد
جمعیت پایتخت با احتساب ساختمان های موجود در تهران از خط قرمز سال 1405 تجاوز کرد حداکثر ظرفیت آب شرب و خدمات سکونتی تهران برای 9.1 میلیون نفر است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.