شهرکرد؛

عامل اخاذی در فضای مجازی دستگير شد

مأموران پليس فتا استان چهارمحال و بختیاری، فردي را كه از طريق شبکه هاي اجتماعی قصد انتشار تصاوير شخصی دختر جوان و اخاذی از وی را داشت، شناسايی و دستگير كردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  شهرکرد؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با بدست آوردن تصاویر شخصی و خصوصی‌اش قصد اخاذی از او را دارد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. 

سرهنگ قاسم جعفریان افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد مدتی در منزل یکی از اقوام زندگی می‌کردم که حدود دو ماه به طول انجامید و لپ تاپم نیز به صورت مشترک استفاده می‌شد. مدتی پیش متوجه شدم که در شبکه اجتماعی لاین با ID من با تمام دوستان و آشنایانم ارتباط برقرار کرده و به صورت خصوصی عکسی برای من فرستاده و قصد اخاذی در قبال حذف تصاویر را دارد. 

وی ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد. 

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه در فضای مجازی هیچ‌گاه هویت واقعی افراد مشخص نیست و به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمین شده و به راحتی به آنان اعتماد و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیارشان قرار می‌دهند، به شهروندان بویژه خانم‌ها توصیه کرد: به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نکرده و از به اشتراک گذاری عکس‌های شخصی خود در فضای مجازی اجتناب نمایند.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.