دانشگاه ملایر در راستای گسترش همکاری‌های علمی ، پژوهشی و آموزشی بین‌المللی ، به عضویت رسمی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها International Association of Universities درآمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس دانشگاه ملایر گفت : اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها(IAU) یکی از مؤسسات وابسته به یونسکو و معتبرترین نهاد بین‌المللی دانشگاهی است.

بهمن حیاتی افزود  : این اتحادیه با 610 مؤسسه و دانشگاه عضو از 150 کشور جهان از سال 1950 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه ملایر گفت : اعضای این اتحادیه دانشگاه‌ها و همه مؤسساتی هستند که فعالیتشان به نوعی در ارتباط با موضوع آموزش عالی است و از طریق شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های دوره‌ای به تبادل‌ نظر پیرامون موضوعاتی نظیر مدیریت نوین دانشگاهی و برنامه‌ریزی علمی آموزشی می‌پردازند و از این طریق اهداف و تصمیمات خود را که مبتنی بر سیاست‌ها و مدیریت کلی کشور است به اطلاع سایر دانشگاه‌های جهان می‌رسانند.

بهمن حیاتی افزود : از اهداف این اتحادیه ایجاد همسویی و هماهنگی جهانی در آموزش عالی کشورهای مختلف برای گسترش امکانات و ارتقاء اهداف آموزش عالی و بهره‌برداری بهینه از امکانات نرم‌افزاری آموزش عالی در سطح جهان است.

گفتنی است، این اتحادیه دارای شاخه‌های فرعی منطقه‌ای چون اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و پاسیفیک، اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های جهان و اتحادیه دانشگاه‌های آسیا است.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.