رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان کامیاران از تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره فرهنگ وادبیات کُردی"پرژه" خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،"اسدالله آزادبخت" گفت: دومین جشنواره فرهنگ وادبیات کُردی"پرژه" در دو بخش شعر ومقاله برگزار می شود.موضوع اشعار ارسالی آزاد بوده ومی تواند به لهجه ها و گویش های مختلف زبان کُردی سروده شده باشد؛ هیچ محدودیتی در نوع قالب و سبک شعری در آثار ارسالی وجود ندارد.

وی افزود: بنا به استقبال شاعران و ادیبان مناطق کُردنشین از این اتفاق فرهنگی وهنری، با تصمیم دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال تا تاریخ 10 بهمن ماه تمدید شده است.

آزادبخت درباره بخش های مختلف جشنواره پرژه بیان کرد: جشنواره در دو بخش شعر با موضوع آزاد و به لهجه ها و گویش های مختلف زبان کُردی و بخش مقاله برگزار می شود؛ هیچ محدودیتی در نوع قالب و سبک های شعری در آثار ارسالی وجود ندارد.

رئیس اداره فرهنگ وارشادکامیاران گفت: بخش مقاله با موضوعات وضعیت وجایگاه عرصه خیال در شعرسپید کُردی، تشریح وضعیت شهرکُردی در ادبیات امروز ایران، جایگاه انسان در اشعار کُردی و طرق و روش های پرداختن به طنز در ادبیات کُردی برگزار می شودو نویسندگان می توانند به دو زبان کُردی و فارسی آثارخود را ارسال نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زمان برگزاری جشنواره پرژه ادامه داد: زمان دقیق برگزاری متعاقبا اعلام می شود، اما براساس برنامه ریزی های صورت گرفته احتمالا در اوایل اسفندماه در تالار ارشاد فرهنگسرای کامیاران برگزار خواهد شد.

آزادبخت جشنواره پرژه را اتفاق فرهنگی بزرگی عنوان نمود وگفت: برگزاری دومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کُردی می تواند اتفاق فرهنگی عظیم یک سال گذشته در غرب کشور باشد، لذا شرکت وحضور شاعران و نویسندگان برتر در مناطق کُردنشین بر عظمت این جشنواره خواهد افزود.

گفتنی است، علاقمندان می توانند از طریق پست الکترونیک اعلام شده توسط دبیرخانه جشنواره به نشانیkamyaran@farhang.gov.irآثار خودراارسال نمایندوبامراجعه به آدرس اینترنتیwww.kamyaran.farhang.gov.irاطلاعات بیشتری کسب نمایند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.