بهرام عظیمی کارگردان سینما از تازه‌ترین انیمیشن خود در قالب هشدارهای سلامت گفت.

بهرام عظیمی نویسنده، طراح کاراکتر‌ها و کارگردان مجموعه انیمیشن‌های «سالم و ناسالم» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از سال گذشته به پیشنهاد محمدهادی ایازی قائم مقام وزیرمحترم بهداشت، در حال ساخت مجموعه انیمیشن‌های «سالم و ناسالم» هستیم و تاکنون چند قسمت از آن نیز به صورت پراکنده از شبکه نسیم پخش شده است.
 
وی افزود: این انیمیشن‌ها تمام سنین از کودک تا بزرگسال را مخاطب خود قرار داده است و به موضوعاتی که تیتر اصلی وزارت بهداشت است، مانند سرطان، چربی خون، مصرف بیش از حد نمک، مصرف بالای فست فود و عوارض ناشی از آن‌ها، مصرف نوشابه، دخانیات و ... می‌پردازد.
 
عظیمی عنوان کرد: قرار است با اتمام 10 قسمت از این مجموعه، این انیمیشن‌ها در شبکه‌های پرمخاطب و قبل و بعد و یا بین برنامه‌های پربیننده مانند سریال‌ها و یا برنامه‌های ورزشی پخش شود.

وی تاکید کرد: مجموعه «سالم و ناسالم» تنها با پخش مناسب و پر تعداد است که می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
کارگردان انیمیشن «تهران 1500» اظهار داشت: چهار قسمت ابتدایی «سالم و ناسالم» که درباره مضرات نمک، چربی‌ها ونوشابه‌ بوده است، با زمانی در حدود 4 دقیقه ساخته شده؛ اما بقیه قسمت‌ها به طور میانگین زمانشان دو دقیقه است. 

وی در خصوص کاراکترهای انمیشن سالم و ناسالم تصریح کرد: خانواده آقا بهمن که متشکل از همسر و فرزندانش است، به همراه دو کاراکتر با نمک و تخیلی به نام «سالم و ناسالم»، شخصیت‌های اصلی این مجموعه هستند و به تناسب موضوع هر قسمت، ممکن است یک یا چند کاراکتر جدید وارد قصه شوند.
 
عظیمی خاطرنشان کرد: بخش اول این انیمیشن‌ها به تعداد 20 قسمت به سفارش وزارت بهداشت و زیر نظر موسسه آوای هنر سلامت به ریاست ابراهیم داروغه‌زاده که تولید آثار سینمایی و تلویزیونی وزارت بهداشت را انجام می‌دهند، ساخته می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.