شیراز؛

آغاز برنامه پايش وزرات بهداشت

برنامه پايش تيم نظارت تخصصي مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت از فعاليت هاي واحد بهداشت محيط و حرفه اي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این برنامه با حضور تیم چهار نفره ناظران مركز سلامت محيط و كار، با سرپرستي "بيگلو در شیراز آغاز شده است.

در ابتدای ابن برنامه، نشستی با حضور اعضاي ناظران، معاون اجرايي معاونت بهداشتی و كارشناسان بهداشت محيط و حرفه اي دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تشكيل و اهداف اين برنامه بيان شد.

سرپرست تیم نظارتی وزارت بهداشت در این نشست، گفت: همايش شيراز، يكي از بهترين ها در 18 دوره برگزاري بوده است و در آن اهداف مركز سلامت، تامين شده است.

"بيگلو"، به بیان اهداف پايش پرداخته و در خصوص نحوه رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: يك تيم نظارتي و مديريتي با مسوولیت دكتر "كوشا" تشکیل شده كه مديريت دانشگاه ها را پايش مي كنند و يك تيم كارشناسي هم نظارت هاي تخصصي را انجام مي دهند.

وی اضافه کرد: رتبه بندی دانشگاه ها، بر اساس مجموع آرای این دو تیم، صورت می گیرد.

معاون اجرايي معاونت بهداشتي دانشگاه، هم در این دیدار، پايش ها را فرصت مناسبي براي ارتقای فعاليت گروه هاي مختلف معاونت دانست و با اشاره به نشست مشترک  دكتر "صادق نيت" ریيس مركز سلامت محيط و كار و دكتر "محمدهادی ايمانيه" رییس دانشگاه علوم پزشكي شیراز، پیرامون مراكز سلامت جامعه، از برنامه ریزی ها برای حضور چهار كارشناس بهداشت محيط و يك يا چند كارشناس بهداشت حرفه اي متناسب با تعداد كارگاه هاي تحت پوشش، برای توسعه نظارت ها و رعایت بیشتر استانداردها، خبر داد.

دكتر "عبدالرسول همتي"، اجرای برنامه پزشک خانواده در فارس را موجب تفاوت در اجرای طرح تحول سلامت در فارس نسبت به ساير استان ها عنوان کرد.  

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.