شهر قم در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) غرق در ماتم و عزا شده است و مردم این شهر در غم وفات شهادت‌گونه دختر موسی بن جعفر (ع) و خواهر امام هشتم سوگوار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛ 17 روز پیش بود که شهر قم به میزبانی بانویی بزرگوار از تبار آل الله رفت و مردم قم الحق که رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند و استقبالی باشکوه داشتند از خواهر امام هشتم،اما فقط ایشان در دهم ربیع‌الثانی در حالی که نتوانستند به دیدار برادر نائل شوند رخت سفر ابدی بستند؛ هر چند که این اقامت کوتاه‌مدت اثری جاودانه داشت و امروز پس از گذشت سال‌های طولانی حرم ایشان ملجأ عاشقان و دلدادگان بوده و در جوار این حرم مبارک بزرگ‌ترین حوزه علمیه شیعی شکل گرفته است.

شهر قم یکپارچه ماتم و عزا شده است؛ بازار این شهر تعطیل است و در حرم مطهر بانوی کرامت برنامه‌های ویژه عزاداری برگزار می‌شود.

دسته‌های عزاداری نیز دیشب و امروز با حضور در بارگاه ملکوتی فاطمه ثانی به سوگواری پرداخته و در غم رحلت این بانو اشک ماتم می‌ریزند.

در بیوت مراجع تقلید، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای این شهر نیز مراسم‌های ویژه عزاداری برپا شده است و سخنرانان به بیان فضائل و کرامات حضرت فاطمه معصومه (س) می‌پردازند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.