مشهد؛

رشد و توسعه گردشگری مشهد با اجرای طرح «مبداء به مبداء»

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي اجراي طرح مبداء به مبداء را موجب رشد و توسعه گردشگري مشهد دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه مهمترين منبع درآمدي مشهد اقتصاد گردشگري است، گفت: همه بايد به رونق و توسعه گردشگري خصوصا گردشگري مذهبي در مشهد كمك كنيم و دراين ميان نهادينه كردن برخي از فعاليت ها مانند ترويج فرهنگ ميزباني و تلاش براي افزايش ميزان ماندگاري گردشگران و زائران مي تواند به رونق گردشگري در اين كلانشهر بيش از پيش كمك كند.

حسين زارع صفت که در جلسه بررسي اجراي طرح مبداء به مبداء و با حضور مسئولان تعدادي از دستگاه هاي دولتي و نيز مديراني از بخش خصوصي و اتحاديه هاي مختلف در هتل پارس مشهد سخن می گفت، افزود: به منظور اجراي هرچه بهتر اين طرح، دبيرخانه طرح مبداء به مبداء نيز تشكيل شده است.

وي گفت: در اجراي طرح مبداء به مبداء 9 استان كشور در اولويت هستند اما اين طرح محدود به اين 9 استان نيست و مي تواند تمامي استان هاي كشور را در برگيرد اما در مرحله اول استان هايي كه داراي فرودگاه و پرواز مستقيم به مشهد هستند در اولويت قرار گرفته اند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با بيان اينكه هم افزايي و سياست واحد در كنار رقابت سالم و نيز جذب حداكثري مي تواند به توسعه گردشگري در مشهد الرضا كمك كند افزود: سفره با بركتي به عنوان گردشگري مذهبي در مشهد پهن شده كه همه مي تواند به سهم خود ازاين سفره با بركت استفاده كنند.

زارع صفت به جشنواره زمستاني زيارت اشاره کرد و گفت: این طرح نیز براي توسعه و رونق گردشگري در مشهد در دست اجراست.

وی توسعه سفرهاي گروهي را يكي از اهداف اداره كل متبوعش دانست و اجراي طرح مبداء به مبداء را يكي از ظرفيت هاي سفرهاي گروهي برشمرد.

پرتال ثبت‌نام زائران در طرح مبدا به مبدا دهه فجر امسال رونمایی ‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.