ستاد انتخاباتی کلینتون با انتشار نامه‌ ده مقام سابق آمریکا، از اظهارات دیگر نامزد انتخاباتی این کشور درباره ایران و گروه تروریستی داعش، به شدت انتقاد کرد.

تلاش کلینتون برای کنار زدن برنی سندرز از عرصه انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قصد دارد با با پررنگ کردن کم‌تجربگی ساندرز در سیاست خارجی حامیانش را کاهش دهد. 

ستاد انتخاباتی کلینتون به تازگی با انتشار نامه‌ ده مقام سابق امنیتی آمریکا، که از متحدان هیلاری کلینتون محسوب می‌شوند، از اظهارات برنی سندرز، نامزد انتخاباتی این کشور درباره ایران و گروه تروریستی داعش، به شدت انتقاد کرد. 

در این نامه آمده است: برنی سندرز فاقد پختگی و تجربه کافی برای اداره امور مربوط به سیاست خارجی آمریکا و امن نگه داشتن این کشور است. به عنوان مثال، برنی ساندرز خواستار تلاش جدیِ آمریکا برای عادی سازیِ کامل روابط این کشور با ایران شده است. برنی سندرز همچنین خواستار خلاص شدن از دست گروه داعش و حتی بشار اسد، رییس جمهور سوریه، شده است، اما در نظر دارد این کار را با همکاری روسیه و ایران انجام دهد! 

این مقامات سابق آمریکایی در این نامه تأکید کردند: برنی ساندرز با ناپختگیِ تمام، خواهان افزایش شمار نیروهای ایرانی در خاک سوریه برای مقابله با داعش شده است. این در حالی است که افزایش نیروهای ایرانی در مرز شمالی اسرائیل، حرکتی بسیار خطرناک برای اسرائیل به‌حساب می‌آید که گویی برنی ساندرز به آن توجه ندارد. 

در هر صورت، از آنجایی که هیلاری کلینتون خطر برنی ساندرز را - بر اساس نتایج نظرسنجی ‌های اخیر در آمریکا - به عنوان یک رقیب سرسختِ انتخاباتی، به خوبی حس کرده است، و اینکه برنی ساندرز از لحاظ سیاست‌‌های داخلی و امور اجتماعی، انتقادات مؤثری به هیلاری کلینتون و همچنین نامزدهای جمهوری‌خواه کرده است، اکنون ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون تصمیم گرفته است از ناحیه کم‌تجربگی ساندرز در سیاست خارجی به وی حمله کند تا مگر نظر آن دسته از رأی ‌دهندگان دموکرات را که هنوز تصمیم قطعی خود را برای رأی دادن به یک نامزد مشخص در حزب دموکرات نگرفته‌اند از برنی ساندرز به سوی هیلاری کلینتون، به ویژه در دو انتخابات درون حزبی آتی در ایالت‌های آیووا و نیوهمپشایر که قرار است، به ترتیب در اول و نهم فوریه برگزار شود، معطوف نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار