دو مقنی به دلیل گاز گرفتگی در چاه 15 متری و غفلت حاضرین در صحنه جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از جان باختن دو مقنی به دلیل گاز گرفتگی در عمق چاه 15 متری در روستای کاظم آباد خبر داد.

آتش پاد دوم حسن جعفری گفت: ظهر امروز شهروندان گرفتار شدن دو کارگر مقنی را به اطلاع ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد اعلام کردند که بلافاصله نجاتگران ایستگاه های شماره 2، 8 و 29 آتش نشانی مشهد راهی محل حادثه در جاده کلات، روستای کاظم آباد شدند.

وی افزود: در نخستین بررسی ها مشخص شد، کارگر مقنی حدوداً ۲۵ ساله در داخل چاه خشکی در مقابل یک ساختمان در حال احداث به عمق تقریبی 15 متر مشغول حفاری بوده که دچار گازگرفتگی می شود و مقنی 60 ساله ای که در بالای چاه حضور داشت با مشاهده این اتفاق به قصد کمک به داخل چاه می رود که متاسفانه او نیز در چاه گرفتار می شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: بنا بر اظهار اهالی، این حادثه بطور تقریبی پس از گذشت 45 دقیقه به سامانه 125 اعلام شده و در این فاصله زمانی اهالی محل در اقدامی ناآگاهانه برای نجات دو مقنی تلاش می کردند و پس از نافرجام ماندن این تلاش از آتش نشانی درخواست کمک می کنند.

جعفری در خصوص عملیات نیروهای این سازمان گفت: یکی از نجاتگران با تجهیزات لازم و بستن دستگاه تنفسی به درون چاه رفته و با همکاری سایر نجاتگران، دو مقنی محبوس شده را از درون چاه خارج کردند که متاسفانه تکنسینهای اورژانس115 حاضر در محل پس از معاینه پیکر این دو کارگر چاه کن مرگ آنها را تأیید کردند.

وی با بیان آنکه علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان فنی آتش‌نشانی در دست بررسی است، از شهروندان خواست در زمان بروز حوادث اینچنینی قبل از هر اقدامی ضمن حفظ خونسردی با نیروهای امدادی تماس بگیرند.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: خراسان رضوی ، مشهد ، چاه ، مقنی ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.