مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین هیئت سیاسی و اقتصادی خارجی پس از اجرایی شدن برجام امروز وارد هرمزگان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ حمیدرضا مومنی افزود: پیشنهادات مطرح شده هیئت چینی برای گسترش مناسبات و همکاریها با جزیره قشم تصمیم گیری می شود.

وی گفت: بزرگترین جزیره خلیج فارس با ظرفیتهای چند منظوره برای توسعه کشور از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد مناطق آزاد ، ظرفیتهای منحصر به فرد گردشگری جزیره هرمز، موقعیتهای ویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، گردشگری، ظرفیت ساخت بنادر بزرگ تجاری و کانتینری ، سواحل بکر و دریای نیلگون خلیج فارس از ظرفیتهای بالقوه قشم است که برای کاربردی شدن آن، طرحهای جذب سرمایه گذار با اولویت در دست پیگیری است .

دیدار چو سیادن استاندار گوانگ دونگ چین از ظرفیتهای اقتصادی قشم از دیگر برنامه های سفر وی و هئیت همراه اوست.

چوسیادِن استاندار گوانگ دونگ چین ارتقاء صنایع مستقر در این جزیره ، توسعه همکاریهای تجاری و بازرگانی در سرفصل بنادر ، گردشگری و دادستدهای تجاری از موضوعات مهم برای بررسی در دیدار با مسئولان منطقه آزاد قشم در این سفر برشمرد.

وی گفت: مناسبات تاریخی ایران و چین بعنوان دو کشور تمدن ساز ، باستانی و توانمند در عرصه های داخلی و بین المللی در دوره جدید، رو به پیشرفت ، بهبودی و با حفظ سود دو جانبه خواهد بود.

استاندار گوانگ دونگ چین افزود: : تا کنون در باره موضوعاتی همچون بهره گیری ، اثرگذاری و بهره رسانی بین مسئولان چینی و ایرانی بحث و بررسی شده است.

چو سیادِن گفت: فردا در دیدار روسای جمهور ایران و چین در تهران، تفاهمنامه قرارداد خواهرخواندگی شهرهای قشم و گوانگ دونگ امضاء می شود.

وی افزود: با عقد قرارداد خواهرخواندگی همکاریهای بین چین و جمهوری اسلامی ایران با محوریت شهرهای قشم و گوانگ دونگ در مناسبات بندری ، دریایی و گردشگری افزایش می یابد.

هیئت ۱۶ نفره چینی و در راس آن چو سیادن استاندار گوانگ دونگ ، امشب جزیره قشم را به مقصد تهران ترک می کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.