خالد عبیدی جنگ علیه تروریسم را جنگ جهانی سوم خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آلمان، خالد عبیدی، وزیر دفاع عراق با مهم خواندن نقش عربستان در سطح منطقه و جهان، همکاری با این کشور را در مبارزه با تروریسم مفید قلمداد کرد.

عبیدی در مصاحبه با شماره امروز روزنامه الشرق الاوسط گفت: "همکاری مشترک با عربستان در مبارزه با تروریسم مفید خواهد بود."  وی همچنین درباره قصد دیدار از عربستان برای مشورت در خصوص خطرات تروریسم که منطقه را تهدید می کند، گفت: "در صورتی که دعوتی در خصوص دیدار از عربستان دریافت کنیم، آماده پاسخ گویی به آن و دیدار با برادران و سران سعودی هستیم."

وی در ادامه با تأکید بر این که عراق آماده همکاری با کشورهای عربی و دولتهای دوست است، جنگ با تروریسم را جنگ جهانی سوم خواند. وی درباره همکاری عراق با نیروهای عربی- اسلامی برای مبارزه با تروریسم نیز گفت: "عراق بخشی از جهان عرب و امت اسلام است. با آن همکاری می کند و به آن نیازمند است."

خالد عبیدی همچنین در خصوص آمادگی چین برای حمایت از عراق خارج از ائتلاف بین المللی سخن گفت و از حمایت های آمریکا از ارتش کشورش تشکر کرد. عبیدی از سخن گفتن درباره قرارداد جدیدی که واشینگتن درباره فروش سلاح به ارزش دو میلیارد دلار به عراق برای مبارزه با تروریسم اعلام کرده بود، خودداری کرد.


انتهای پیام/    



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار