فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ با هماهنگی انجام شده یک گروه از متخصصان و کارشناسان ژاپنی فسیل ماموت پیدا شده در منطقه فولادلوی بیله‌سوار را بررسی علمی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در نشست با مسئولان سازمان زمین‌شناسی استان اردبیل اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده یک گروه از متخصصان و کارشناسان ژاپنی فسیل ماموت پیدا شده در منطقه فولادلوی بیله‌سوار را بررسی علمی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه تحقیقات و مطالعات اولیه انجام شده است تا قدمت این فسیل بررسی شود که در کنار این اقدامات و بررسی‌های علمی کارشناسان، اکیپ زمین‌شناسی، باستان‌شناسی و زیست‌محیطی استان اردبیل در این زمینه تحقیقات لازم را انجام داده و کارشناسان پژاپنی نیز در این زمینه تحقیقات علمی انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: با بررسی‌های علمی و تحقیقاتی باید به نتایج دقیق‌تر و مطلوب‌تری از بررسی‌های باستان‌شناسی و دیرین جانورشناسی دست یافته و در حوزه قدمت و دیرینه فسیل ماموت کشف شده اطلاعات درست و جامعی به دست آوریم.

حلیم با اشاره به بررسی‌های متخصصان زمین‌شناسی، ژئوفیزیک و دیرین جانورشناسی که از سوی سازمان میراث فرهنگی از تهران برای بررسی فسیل آمده بودند، بیان کرد: ماموت بودن استخوان‌های یافت شده توسط این کارشناسان تائید شده است.

وی اظهار کرد: پیش از این تنها دو فسیل مربوط به ماموت در دنیا کشف شده که با بررسی‌های لازم و آزمایش دی.ان.ای می‌توان این فسیل را با دو فسیل کشف شده قبلی مقایسه کرده و به نتایج روشن‌تری دست یافت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.